رنجکش همچنین از اعطای تسهیلات بانکی برای تجهیز نانوایی های شهری و روستایی خبر داد و متقاضیان را به دریافت آن و افزایش کیفیت نان و رضایتمندی مردم توصیه کرد.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار بندر آستارا گفت: فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان به تعداد کافی دایر شده و تسهیلات ایجاد آن، فقط به متقاضیان بومی پرداخت می شود.

یونس رنجکش شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار در فرمانداری آستارا افزود: متقاضیان ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان، برای دریافت تسهیلات بانکی باید در سامانه کارا نام نویسی کنند.
وی از دستگاه های متولی خواست به منظور ساماندهی دستفروشان و تسهیل دسترسی مردم به مایحتاج خود، مکان های ایجاد بازار محلی در شهرهای آستارا و لوندویل را طی هفته جاری مشخص کنند.
وی ادامه داد: قیمت کالاها در شهرستان گردشگرپذیر و مرزی آستارا نباید نوسان و افزایش زیادی داشته باشد و باید ستاد تنظیم بازار با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و بازدیدهای میدانی بازرسان و ناظران، به تثبیت قیمت ها و کنترل مستمر بازار اقدام کنند.
رنجکش همچنین از اعطای تسهیلات بانکی برای تجهیز نانوایی های شهری و روستایی خبر داد و متقاضیان را به دریافت آن و افزایش کیفیت نان و رضایتمندی مردم توصیه کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه گفت: میزان بازرسی از بازار در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 53 درصد افزایش یافته است.
محسن آهنی گفت: 27 واحد سورت و بسته بندی محصول در آستارا شناسایی و پروانه فعالیت یکی از آنها صادر شده است و در صورت پروانه دار شدن و فعالیت قانونی آنها، از تسهیلات بانکی سامانه کارا بهره مند خواهند شد.
سامانه کارا در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت نام متقاضیان تسهیلات بانکی اشتغال فراگیر راه اندازی شده است.