مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان پرداخت شده است، گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات این حوزه در سامانه کارا تا پانزدهم اسفندماه تمدید شد.

به گزارش ندای گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به‌شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای اشتغالزایی و جبران خسارت هزار و ۷۶۶ نفر که به‌صورت انفرادی و یا گروهی در قالب پرونده‌های خویش‌فرما، کارگاه رسمی و غیر رسمی (فاقد بیمه) در رسته اصلی مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای ثبت‌نام کردند، اعطا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تصویب پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات، تا کنون ۶۷ درصد مبلغ مصوب، جذب و پرداخت شده است.

فاضلی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای جذب بقیه اعتبار تمدید شده است، تأکید کرد: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تا پانزدهم اسفندماه فعال است.

 وی یادآور شد: این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت می‌شود و کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارگر شاغل در بنگاه ۱۶ میلیون؛ کارفرمایان خویش‌فرما ۸ میلیون و آزادکاران فاقد بیمه ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه این تسهیلات برای جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای ناشی از محدودیت‌‌ها و بیکاری‌‌های تحمیلی مستمر از کرونا است، از متقاضیان خواست تا هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.