سرتیپ فراوان گفت :بسیاری از تجهیزاتی که امروز در چرخه دفاع از آن استفاده می کنیم توسط فرزندان این کشور، بومی سازی و ساخته میشود و پایه و اساس پدافند بر قدرت توان ملی گذاشته آیم.

امیر سرتیپ قاسم فراوان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان با اشاره به توانمندی این قرارگاه گفت:ما ۳۵۰۰ نقطه کشور همچنین فراتر از جغرافیایی کشور را مورد رصد قرار میدهیم و توانایی پاسخ به تهدیدات،کمتر از یک دقیقه برای ایران وجود دارد.

وی بیان داشت :بسیاری از تجهیزاتی که امروز در چرخه دفاع از آن استفاده می کنیم توسط فرزندان این کشور، بومی سازی و ساخته میشود و پایه و اساس پدافند بر قدرت توان ملی گذاشته آیم.

فراوان افزود:ما امروز از نطر پدافند حرفهایی زیادی برای گفتن داریم و کلیه حرکت‌ها را در منطقه رصد می کنیم.

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم انبیا گفت:ما امروز پهپادهایی رادارگریزی را کشف می کنیم که تکنولوژی های پیچیده روز دنیا را یدک می کشد و این یعنی  جای جای مهین عزیزمان را در رصد می کنیم و در سیطره خود داریم.

فراوان با بیان اینکه پدافند چشم مملکت است گفت :پایگاه های هوایی ما نسبت به زمان جنگ و بعد از آن  افزایش پیدا کرده است و هیچ نگرانی درخصوص دفع تهدیدات احتمالی وجود ندارد.

وی گفت پوشش کامل بر فصلی کشور داریم  و پدافند چشم مملکت است  و امروز جای نگرانی ندارید و توان سیستم های مانند برابر سیستم های مو جود در سطح دنیاست و می تواند پاسخگوی همه تهدیدات باشد.