ندای گیلان:کاظم صفارحمیدی در جریان بازدید از مزارع برنج استان با اشاره به وضعیت بیمه محصولات برنج گیلان اظهار کرد: تاکنون 67 هزار نفر برای بیمه مزارع برنج خود مراجعه کردند. وی با بیان اینکه مهلت بیمه محصول برنج تا پایان اردیبهشت ماه جاری است، تصریح کرد: در فرصت باقی مانده کمتر از یک ماه […]

ندای گیلان:کاظم صفارحمیدی در جریان بازدید از مزارع برنج استان با اشاره به وضعیت بیمه محصولات برنج گیلان اظهار کرد: تاکنون 67 هزار نفر برای بیمه مزارع برنج خود مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه مهلت بیمه محصول برنج تا پایان اردیبهشت ماه جاری است، تصریح کرد: در فرصت باقی مانده کمتر از یک ماه کشاورزان باید بیمه نامه را خریداری و مزارع برنج خود را بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت بیمه محصول برنج گفت: با توجه به شرایط جوی گیلان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و پرداخت خسارت‌ها از طرف بیمه، از کشاورزان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه سهم بسیاری در جبران خسارت‌های بخش کشاورزی را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در صورت بروز خسارت، وضعیت مورد بررسی و تصویب در کمیسیون مربوطه قرار می‌گیرد و غرامت به کشاورز پس از تصویب به حساب الکترونیکی اعلام شده توسط بیمه‌گذار واریز می‌شود.

به گفته صفارحمیدی، 237 هکتار از منابع طبیعی و 8 هزار و 200 هکتار از محصولات باغی گیلان زیرپوشش صندوق بیمه قرار دارد.

وی درباره بیمه خزانه برنج یادآور شد: شالیکارانی که خزانه برنج خود را تا 20 فروردین ماه جاری بیمه کردند، مشمول بیمه خزانه برنج می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان این استان را دارای 238 هزار هکتار شالیزار عنوان کرد و متذکر شد: صندوق بیمه سهم بسیاری در جبران خسارت‌های بخش کشاورزی به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: شالیکاران می‌توانند به 32 کارگزاری بیمه در شهرستان‌های مختلف گیلان مراجعه کرده و نسبت به بیمه شالیزارها تا پایان اردیبهشت ماه جاری اقدام کنند.