فرماندار شهرستان ماسال با تصریح بر اینکه روند عملیاتی پاکسازی 38 کیلومتر از رودخانه های ماسال آغاز شده است از اجرای طرح های گردشگری در رودخانه های این شهرستان در سال های آتی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،محمد جواد عامر در خصوص استفاده از ظرفیت گردشگری ماسال اظهار داشت:باید برنامه ای جامع در زمینه گردشگری داشته باشیم، اقداماتی انجام دهیم تا مسافران برای چندین روز در شهرستان بمانند، اگر اینطور نباشد دچار ریزش اقتصادی خواهیم شد و چیزی جز باقی ماندن زباله ها و جمع آوری آن عاید ما نمی شود.

وی افزود:برای این منظور می بایست طرح جامع گردشگری برای شهرستان ایجاد کنیم و این کار هم اکنون با کمک متخصصان در حال انجام است.

عامر  بیان داشت:رودخانه های خالکایی و مرغک برای شهرستان استفاده های کشاورزی و البته گردشگری دارند که می بایست سر منشا آلودگی های آن شناسایی و به مرور زمان برطرف شود.

وی ادامه داد “در بخش مرکزی ماسال پاکسازی رودخانه در مسیر ییلاقی هم اکنون توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است اما در بخش شاندرمن نیز محیط زیست به عنوان شروع مسیری را تعیین کند و نقاطی که فاضلاب در آنجا وارد می شود را شناسایی و با ارشاد و راهنمایی و عمل سپتیک تانک آب سالم را وارد رودخانه کند.پس از انجام این مرحله اداره بهداشت طی یک فرایند و پس از ده روز میزان آلودگی آب را اعلام می کند.

فرماندار ماسال گفت:در مقیاس محدود مثلا 3 کیلومتر این طرح انجام شود اگر بحث آلودگی مرتفع شد بحث ریزش ماهی را در آنجا داشته باشیم و با فرصت یک ساله به این بستر به مسافران این نوید را بدهیم که می توانند با خانواده از زیبایی های رودخانه استفاده کنند و ماهی نیز بگیرند؛ به این ترتیب جاذبه گردشگری جدیدی برای شهرستان ایجاد شود.

وی همچنین از معاون خود خواست تا کارگروه پی گیری پروژه های شهرستان را ایجاد کرده و پیشرفت پروژه ها به صورت هفتگی در آن بررسی شود.

محمد جواد عامر در خصوص نصب پکیج های وارد شده به شهرستان گفت “شهرداری ماسال در راستای نصب پکیج تصفیه فاضلاب با مشکلاتی در حوزه حریم رودخانه مواجه شده و در تلاش است تا با رفع این موانع اقدام به نصب آنها کند.

فرماندار ماسال همچنین از شهرداران ماسال خواست طی ده روز آینده طرح ورودی شهر برای تعبیه بلوار و نصب غرفه های اشتغالزایی را به فرمانداری ارائه کنند.

محمد جواد عامر در پایان گفت: شاید عده ای معتقدند وقتی می گوییم 38 کیلومتر از رودخانه پاکسازی می شود رویایی است؛ اما باید تفکرات را تغییر دهیم و از یک جایی شروع کنیم. از یک جایی شروع کنیم و کم کم این کار را انجام دهیم. با وضعیت فعلی اگر بخواهیم پیش برویم نه امسال و نه تا 100 سال آینده نیز نمی توانیم این کار را انجام دهیم.