فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به پاکسازی ۱۷۵ محله از وجود خرده فروشان مواد مخدر در این استان، گفت: ۳۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار عزیزاله ملکی در مراسم امحا مواد مخدر با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال بیش از هزار و ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و امروز امحا شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی سو مصرف مواد مخدر بوده که متأسفانه اکنون علاوه بر بزرگسالان در بین برخی از نوجوانان و جوانان نیز مشاهده می‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های جدی نیروی انتظامی مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و ضربه زدن به قاچاقچیان است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در برخورد با خرده فروشان با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: در این اقدامات ۱۷۵ محله از این خرده فروشان پاک و ۳۱ باند توزیع مواد مخدر متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در برخورد با خرده فروشان رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال با تشکیل قرارگاه رصد فضای مجازی اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه جای دادن معتادان متجاهر در مرکزی که در همین خصوص راه اندازی شده با مشکل مواجه هستیم که این یک ضعف برای گیلان به شمار می‌رود، افزود: ظرفیت این مرکز ۵۰ نفر بوده که در مقابل ۶۰۰ نفر دستگیری بسیار محدود است.

سردار ملکی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش این مرکز، اضافه کرد: قطعاً گسترش این مرکز در ارائه خدمات بهتری نیروی انتظامی تأثیرگذار است.

فرمانده انتظامی گیلان بر اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: طرح‌های مختلف پلیس و اقدامات گسترده‌ای از سوی یگان‌های انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر اجرا شده که لازم است در راستای پیشگیری از این معضل سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه وارد میدان شوند.