پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز شنبه به منظور دیدار و گفت و گو با هزاران پناهجوی ساکن در جزیره لسبوس یونان راهی این منطقه شد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از واشنگتن پست ، پاپ در جریان این سفر  از نزدیک در جریان مشکلات پناهجویان خاورمیانه ای قرار گرفت و برای آنها سخنرانی کرد.

او در جریان دیدار چند ساعته از جزیره لسبوس مورد استقبال الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان قرار گرفت . هواپیمای حامل پاپ در فرودگاه کوچک این جزیره که دروازه ورود پناهجویان به اروپا است، به زمین نشست.

پاپ در جریان دیدار از لسبوس از کشورهای اروپایی خواست که در سیاست های خود در زمینه جذب پناهجویان تجدید نظر کرده و آغوش خود را به سوی پناهجویانی که در اثر جنگ خانه و کاشانه خود را از دست داده اند باز کنند. او در عین حال تاکید کرد که نگرانی ها و دغدغه های دولت های اروپایی را در زمینه ورود سیل پناهجویان درک می کند.

در پایان این سفر چند ساعته پاپ به همراه 12 پناهجوی سوری که خانه و کاشانه آنها در اثر جنگ داخلی این کشور ویران شده است، جزیره لسبوس را به مقصد رم ترک کرد.

پاپ این 12 میهمان سوری را با هواپیمای شخصی خود به رم آورد. او تاکید کرد که فرایند قانونی جذب این 12 پناهجو پیشتر به وسیله دولت های یونان و ایتالیا انجام شده است.

پاپ وعده داد برای این 12 پناهجو کار و زندگی در ایتالیا فراهم خواهد بود.

او همچنین در حریان پرواز کوتاه از لسبوس به رم نقاشی یکی از کودکانی را که در گروه 12 نفره و به همراه هواپیمای حامل پاپ عازم شهر رم بود، به خبرنگاران نشان داد.

resized_574989_790 resized_574990_728 resized_574996_577 resized_574997_853 resized_574998_306