مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی این استان به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت برای رصد و پایش مناطق تحت مدیریت خبرداد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا زمانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  با اشاره به لزوم تجهیز و به روز کردن پاسگاه‌های محیط زیست افزود: تعمیر، بهسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط زیست استان آغاز و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .
دکتر رضا زمانی اظهار داشت : سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری، اقدام به خرید و بکار گیری موتور سیکلت‌های جدید نموده است. وی افزود: با توجه به گستردگی مناطق تحت مدیریت استان، لزوم تجهیز یگان حفاظت این اداره کل به موتور سیکلت‌های مدرن و به روز در دستور کار قرار گرفت.
زمانی با یادآوری لزوم تجهیز بیشتر محیط زیست در جهت حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش گفت: برابر نیاز‌های موجود، سازمان حفاظت محیط زیست کشور اقدام به خرید و بکارگیری تعداد زیادی موتور سیکلت نموده که با پیگیری‌های بعمل آمده  ۴۰  دستگاه تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گردید که به پاسگاههای سرمحیط بانی تحویل گردید. وی بیان داشت: تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری از تحولات اساسی در سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.
وی اظهارکرد: با وجود این کمبود، محیط‌بانان استان با رصد و پایش شبانه‌روزی مناطق تحت مدیریت تلاش می‌کنند کمترین آسیب به محیط زیست وارد نشود.

او گفت: ارائه آموزش‌های لازم به محیط‌بانان از اولویت‌های اداره کل محیط زیست استان است و برای همین دوره‌های آموزشی مختلفی در طول سال برای آنها برگزار می‌شود.
وی از برخورد قاطع و بدون اغماض ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبرداد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
دکتر زمانی افزود : ۱۷۶ محیط بان در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت هستند.
استان گیلان دارای ١۵ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی – چهار اثر طبیعی ملی – پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می شود   ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده  ) نیز بوده که ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می شود.