همزمان با روز معلم، استاندار گیلان با همراهی شماری از مدیران استانی، در یکی از مدارس شهر رشت حضور یافت و با اهدای شاخه‌های گل به معلمان، این روز را به آنان تبریک گفت.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی استاندار ظهر امروز (دوشنبه) و همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به صورت سرزده در مدرسه قرآنی علامه طباطبایی (ره) رشت حضور یافت و این مناسبت را به معلمان تبریک گفت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید مطهری و درود به روح پرفتوح همه معلمان شهید گفت: خوشبختانه پس از مدت دو سال با حضور دانش‌آموزان، نشاط خوبی به مدارس بازگشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق گزارش‌های رسیده، روند آموزش دانش‌آموزان از پیشرفت خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که تمامی معلمان سخت‌کوش بتوانند در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و جبران خلأهای ناشی از آموزش مجازی، نقش‌آفرینی اثرگذاری کنند.

وی با تبریک این ایام به تمامی معلمان استان به نیابت از مجموعه دولت افزود: دولت به ارتقاء جایگاه معلمی از نظر معنوی و مادی توجهی ویژه دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان خاطراتی از دوران معلمی خود گفت: تربیت و آموزش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه و سرمایه‌های کشور ، بسیار لذت‌بخش است.

دکتر عباسی با اشاره به اثرگذاری دانش‌آموزان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آینده کشور یادآور شد: ایجاد نشاط بین دانش‌آموزان، به پویایی خانواده‌ها و نیز اجتماع کمک شایان توجهی می‌کند.

استاندار گیلان همچنین با حضور در منزل معلم شهید نادر خیرخواه، با همسر و خانواده گرامی او دیدار کرد.

دکتر عباسی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان، شهدای فرهنگی همچون شهید خیرخواه را نه فقط در حوزه تعلیم و تربیت، بلکه در عرصه خدمتگزاری به مردم در زمینه های مختلف سرآمد عنوان کرد.

وی با تصریح اینکه قدردان رشادت های شهدای عزیز و صبر و استقامت خانواده های معزز شاهد و ایثارگر هستیم، ادامه داد: اینکه فرزندان شهدا نیز مسیر پرافتخار پدران‌شان را طی می کنند، مایه مباهات است.