دوچرخه‌سوار پرافتخار ایرانی گفت: نتیجه نگرفتن تیم جاده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر ترس از گرفتن تست دوپینگ بوده است.

امیر زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صحبت‌های قادر میزبانی مبنی بر اینکه اگر دوچرخه‌سواران دیگر ریگی به کفش‌شان نبود در مسابقات آسیایی شرکت می‌کردند عنوان کرد: میزبانی می‌خواهد ناکامی خود را در مسابقات قهرمانی آسیا توجیه کند. آنها نتیجه‌ای نگرفتند که اینطور صحبت می‌کنند.

وی افزود: این دوچرخه‌سوار خودش یک پرونده امتناع از آزمایش دوپینگ داشته که 6 ماه به خاطرش محروم شده است. دوچرخه‌سواران دیگر مانند صمد پورسیدی و احد کاظمی هم در سال 2010 و 2011 دو سال به خاطر دوپینگ محروم شدند آن وقت چطور میزبانی اینطور صحبت می‌کند.

زرگری گفت: این‌ها که ادعای سلامت می‌کنند پیش از مسابقات که به قول خودشان انتخابی تیم ملی بوده حتی یک بار هم تست دوپینگ نداده‌اند شاید از حرف‌های خود او می‌توان نتیجه گرفت که چرا ناکام بوده‌اند.

ملی‌پوش پرافتخار دوچرخه‌سواری ایران عنوان کرد: چطور میزبانی و افراد دیگر در تورهای آسیایی همانند قهرمان جهان پا می‌زنند اما در مسابقات قهرمانی آسیا که به قول خودشان قرار بود تست دوپینگ بگیرند نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند آن هم در مسیری که تخصص دوچرخه‌سواران ایرانی بود.

زرگری گفت: دلیل این ناکامی همان ترس از تست دوپینگ بوده که فدراسیون دوچرخه‌سواری ژاپن آن را اعلام کرده بود، ژاپنی‌ها گفته بودند از ملی‌پوشان ایرانی تست می‌گیریم تا معلوم شود چطور در تورهای بین‌المللی قهرمان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه قادر میزبانی در هر مسابقه‌ای و اردویی مافیای خود را می‌برد، گفت: سعید صفرزاده را که حتی یک روز هم در اردو نبود به جای امیر کلاهدوز که تمام نتایجش در چند سال اخیر خوب بوده اعزام می‌کنند آن هم فقط به توصیه قادر میزبانی و احد کاظمی.

زرگری با اشاره به صحبت‌های میزبانی که گفته بود هوای سرد ژاپن مانع از نتیجه گرفتن شده است، گفت: کسی که نفر اول آسیا شد از هنگ‌کنگ بود هنگ‌کنگ کلاً کشور گرمسیری است و اگر قرار بود سرما تأثیر بگذارد روی عملکرد نماینده این کشور هم تأثیر می‌گذاشت. این در حالی است که خود نمایندگان ایران گفته بودند سرمای ژاپن مانند تبریز است.

وی در پایان عنوان کرد: در سال‌های اخیر هیچ مربیی میزبانی را به عنوان ملی‌پوش انتخاب نمی‌کرده است میزبانی در گذشته به خالقی و قمری رئیس و دبیر فدراسیون فحاشی می‌کرد اما حالا چطور یک شبه از آنها تقدیر و تشکر و قدردانی می‌کند. نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست.

به گزارش فارس، نمایندگان دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج قابل قبولی کسب کنند و این در حالی است که در تورهای بین‌المللی افرادی که مقام کسب می‌کنند ایرانی هستند.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/1SY4LU