آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات استان گیلان گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی در انجام وظایف محوله کوتاهی کنند آسیب‌های زیادی به جامعه می‌رسد و ویرانگری‌های موجود در کشور نیز ناشی از همین موضوع است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات استان گیلان با وی اظهار داشت: اگر دستگاه‌های نظارتی در انجام وظایف محوله کوتاهی کنند آسیب‌های زیادی به جامعه می‌رسد و ویرانگری‌های موجود در کشور نیز ناشی از همین موضوع است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دیوان محاسبات هزینه‌کرد دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را محاسبه می‌کند بیان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌ها و انحرافات اقتصادی در کشور تقویت نظارت است.

وی به شباهت کار دیوان محاسبات با سازمان‌های نظارت و بازرسی اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان باید در انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از مشاوران دلسوز، کارآمد و آگاه در زمینه مربوطه استفاده کنند تا میزان موفقیت خود را ارتقاء بخشند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه داشتن مشاوران درست می‌تواند به مسئولان در ساماندهی پیمانکاران و اجرای درست پروژه‌ها کمک کند افزود: ضرورت دارد که اتاق اندیشه‌ورز در دیوان محاسبات تشکیل شود و با داشتن برنامه‌ریزی منسجم امور را به پیش ببرید.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به‌عنوان یک نیروی کمک‌کننده به کمک دستگاه و سازمان‌ها می‌شتابد عنوان کرد: همه باید طبق قانون عمل کرده و به سازمان دیوان محاسبات نیز در پیگیری وظایف محوله کمک کنیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر وجود گروه حقوقی امین در سازمان دیوان محاسبات گفت: برای جلوگیری از گسترش انحرافات و آسیب‌های مختلف باید خودصیانتی را در دستور کار قرار دهیم زیرا اگر خطای خودمان را مراقبت کنیم آسیب‌های جامعه کاهش می‌یابد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه دیوان محاسبات وظیفه نظارت بر امور مالی دستگاه‌ها را برعهده دارد اظهار داشت: دیوان محاسبات تاکنون حسابرسی از ۱۴۰ دستگاه اجرایی استان گیلان را انجام داده و ۵۰۰ تایید اجرایی برای دستگاه‌ها صادر شد.

محمدرضا کردلو با اشاره به اینکه رویکرد دیوان محاسبات پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌ها است عنوان کرد: حدود ۱۰۰ گزارش توسط دیوان محاسبات گیلان تهیه شده و تهیه گزارش‌های ۴ و ۸ ماهه از دستگاه اجرایی گیلان را نیز در دستور کار داریم.