معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: دفاع مقدس تنها جنگی بود که هم بلوک شرق و هم بلوک غرب پشت آن ایستاده بودند و اعتماد به خدا، رهبری امام، اتحاد و ولایت‌مداری مردم در موفقیت آن نقش بسزایی داشت

به گزارش نداي گيلان : سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یادبودشکست حصر آبادان در مسجد حاج صمدخان شهر رشت با اشاره به حادثه خونین منا و سه روز عزای عمومی به دستور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: باید با تدابیر و انقلابات ویژه سعی در برانداختن ریشه ظلم و جنایت نماییم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس ومصادف بودن این روز با بازسازی حصر آبادان خاطر نشان کرد: در مورد دفاع مقدس باید دو نگاه دنبال شود و در این راستا نه به لایه‌های ظاهری بلکه باید به واقعیت‌های موجود در دفاع مقدس توجه شود زیرا این واقعیت‌ها فرهنگ واقعی ارزش‌های دفاع مقدس را ترویج می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان افزود: پرداختن به عمق لایه‌های دفاع مقدس ما را به جایی می‌رساند که دریابیم در پشت صحنه‌های واقعی جنگ چه کسانی بودند و چرا 8 سال کشور را درگیر کردند.

سرهنگ بایرامی‌گفت: ایجاد آشوب، برهم زدن نظم اجتماعی، کودتا، درگیرکردن کشور در مسائل سیاسی همچنین ترور را از حیله‌های دشمن عنوان و تصریح کرد: تاریخ بر تمام فتنه‌های دشمنان و صبر و مقاومت مردم ما گواه می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به شعار نه شرقی نه غربی امام راحل خطاب به جوانان کشور گفت: ده‌ها دلیل وجود دارد که شما جوان‌های بزرگوار در راه اهداف انقلاب تلاش کنید.

وی اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس میلیون‌ها پیام دارد و یک پیام بزرگ آن این است که بعد از 200 سال در یک جنگ 8 ساله نه با صدام بلکه با همه قدرت‌های دنیا جنگیدیم و با از دست ندادن حتی یک وجب از خاکمان باید مباهات کنیم ولازم است در این موردحرف‌های زیادی گفته شود.

بایرامی با بیان اینکه امام راحل و نائب برحق ایشان بدون در نظر گرفتن خدا جمله‌ای بیان نمی‌کردند افزود: به فرموده معمار کبیر انقلاب، ما در این جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم.

وی با بیان اینکه این جنگ تنها جنگی بود که هم بلوک شرق و هم بلوک غرب پشت آن ایستاده بودند و اعتماد به خدا، رهبری امام، اتحاد و ولایت‌مداری مردم در موفقیت آن نقش بسزایی داشت گفت: زوایای پنهان و عمیق دفاع مقدس ما را به سمت لایه‌های عمیق انقلاب سوق خواهد داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ولایت‌مداری در دفاع مقدس موج می‌زد خاطرنشان کرد: این هنر امام(ره) بود که همه ملت را زیر چتر ولایت‌مداری جا داد.