رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت:در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار سرقت سیم کابل و ۴۰۰ سرقت از ادارات دولتی انجام شده است.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی گیلان در دهمین نشست قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: نیمی از سرقت‌های استان از سوی معتادان انجام می‌شود، بنابراین نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن دولتی، بازار‌ها و منازل می‌تواند در کاهش سرقت بسیار موثر باشد.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار سرقت سیم کابل و ۴۰۰ سرقت از ادارات دولتی انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: تمامی مدخل‌های وردوی و اماکن عمومی رشت از سوی پلیس آگاهی کنترل می‌شود و پس از دریافت اطلاعت سارقان با آن‌ها برخورد می‌شود.

همچنین میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در این نشست گفت: ارائه خدمات به مردم در راستای امنیت برگزار می‌شود که ایجاد امنیت مرهون زحمات نیرو‌های امنیتی وانتظامی است.

وی افزود: پیشگیری از سرقت باید در اولویت ادارات شهرستان رشت باشد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت انجام شود.

فرماندار شهرستان رشت، به فعالیت بیشتر کمیته‌های پیشگیری از سرقت در بخش‌های مختلف شهرستان رشت تاکید کرد و گفت: این جلسات باید از سوی بخشداران با سرعت بیشترو منظم‌تر انجام شود.

مومنی زاده، همچنین به نصب دوربین‌های مدار بسته در روستا‌ها، بازار‌ها و مکان پر تردد اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای پیشگیری از سرقت کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم به ویژه کسبه برگزار می‌شود.

وی با بیان  اینکه سرقت در حوزه مخابرات و برق باعث اخلال در خدمات رسانی می‌شود، بر لزوم هوشمند سازی شبکه‌های مخابراتی و برق تاکید و تصریح کرد: در برخی از بخش‌های شهرستان این هوشمند سازی انجام شده و به زودی در بقیه روستا‌ها نیز اجرا خوهد شد.

yjc