مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، گفت: ضروریست تا ظرفیت وقف برای رفع مشکلات جامعه مورد توجه باشد.

به گزارش ندای گیلان، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در دیدار با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت وقف برای رفع مشکلات جامعه باید مورد توجه مسئولان و کارگزاران نظام باشد.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: بنابراین اگر از سنت حسنه وقف حمایت شود، مشکلات کشور در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حمایت های دولت و مجلس در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، تصریح کرد: با وجود همه حمایت ‌ها، باز هم حمایت مسئولان در تراز سازمان اوقاف نیست.
وی با بیان این که اوقاف یک دستگاه فراجناحی و خدمتگزار است، اظهار داشت: در 10 سال اخیر و با سیاستگذاری های انجام شده، سازمان اوقاف در حال دست یافتن به جایگاه واقعی خود است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش های مختلف اضافه کرد: برگزاری برنامه ‌های مختلف فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان ‌ها، مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در سطح کشور و گیلان برگزار می شود.
ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: سنت حسنه وقف سرمایه ای است که باید بر اساس نیات واقفان هزینه و مدیریت شود.
وی مسئولیت سازمان اوقاف در حفظ و نگهداری موقوفات را بسیار مهم دانست و افزود: سازمان اوقاف هر میزان بتواند اعتماد مردم را در زمینه عمل به نیات واقفان جلب کند به همان نسبت مردم برای وقف و ثبت موقوفات جدید ترغیب می شوند.
وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف از احکام متعالی اسلام برای مددرسانی به نیازمندان و رفع نیاز از جامعه است، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعه و اسلام از دیگر کارکردهای موثر سنت حسنه وقف است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.