مامور شهرداری فومن بر روی یک زن فومنی دست زور و نامردی بلند کند و این شهروند را که اگر حتی مجرم نیز باشد دارای حقوق شهروندی و شرافت انسانی است مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار دهد.

ندای گیلان-عرفان منصوریان/پدیده سدمعبر که مصادیق آن نیز در قانون صراحتا اعلام شده است، معضل تمام شهرهای کشور است.
یقینا یکی از دلایلی که موجب افزایش این پدیده شده است، بی رحمی صاحبان ملک های تجاری در واگذاری اجاره ای به مستاجران با دریافت مبالغ نجومی و رکود اقتصادی و کم یاب شدن اشتغال پایدار و پردرآمد در کشور است.
با وجود این مشکلات اقتصادی، زن ها و مردهایی هستند که بجای غارت مال دیگران و دست زدن به جرم و بزه، اقدام به دستفروشی می کنند و مطمنا قصد آن ها دهن کجی به قوانین نبوده و پدیدار شدن این موضوع، به نوعی نشات گرفته از عدم تدبیر مسئولان دولتی برای ایجاد حرکت در چرخه اقتصادی است.
با افزایش پدیده سد معبر و دستفروشی، اکیپ های سد معبر نیز در شهرداری ها تشکیل شد تا به نوعی با این شیوه کسب و کار برخورد کند.
اما بیشتر شهرداری ها که این کار را بی فایده دیده و متوجه بی چاره بودن دستفروشان شدن، اقدام به ایجاد بازارچه هایی مخصوص این افراد کردند که عملی بسیار مناسب و پسندیده ای بود.
اما این اقدامات مثبت در شهر فومن هرگز رنگ برنامه ریزی صحیح و عادلانه را به خود ندید تا اینکه در یک روز سرد پاییزی، مامور شهرداری فومن بر روی یک زن فومنی دست زور و نامردی بلند کند و این شهروند را که  اگر حتی مجرم نیز باشد دارای حقوق شهروندی و شرافت انسانی است مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار دهد.

علاوه بر قوانین، چنین عملی در دین و فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار نهی شده و یقینا هیچ شهروند عادل و عاقلی چنین عملی را برنمی تابد.
امروزه که همه برای فرهنگ و حفظ و توسعه آن می کوشند، ماموران شهرداری فومن فرهنگ را سر بریده و آن را بر روی نیزه کرده اند تا مادر دستفروش در پیش چشمان فرزند نوجوانش با کتک و دست زور، هتک حرمت شود.

شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن که مجری طرح مبارزه با سد معبر است، چگونه این افراد را گزینش و برای ساماندهی سد معبر انتخاب می کند؟
آیا این دست زور بر صورت نزدیکان یکی از مسئولان شهرداری می خورد، اینگونه روزه سکوت اختیار می شد یا اینکه اصلا اینگونه ضربات فقط برای افرادی است که به ناچار و برای دوری از بزهکاری به دست فروشی روی آورده اند؟

همه ما شیعه و پیرو مکتب حضرت علی(ع) عادل ترین مرد روی زمین هستیم که در سخنی گوهر بار می فرماید: « اَحسَنِ العَدلِ نصرة المظلوم؛ بهترين عدالت يارى مظلوم است.
هر چقدر که به ابعاد برخورد های زشت و زننده با زن دست فروش فومنی می نگریم جای هیچگونه تکریم و حفظ شرافت مظلوم را نمی بینیم.
دین مبین و الهی اسلام، دین مساوات و وحدت و یکرنگی است که خداوند در آیه های مختلف، مومنان را به دوری از ظلم و حمایت از مستضعفان سفارش کرده است.
دینی که ما به پیروی از آن افتخار می کنیم، دین زیبایی و مهربانی است که انسان ها را به وحدت و مودت دعوت کرده است.
شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن باید در قبال این حرکت صراحتا پاسخگو بوده و از اتفاق مجدد این حرکت ناپسند و غیرانسانی جلوگیری کند تا شهرستان فومن که فرهنگ را به دنیا صادر کرده، چهره اش بابت بی تجربگی و بی توبیری افرادی خاص، کدر نشود.
پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله و سلم) در سفارش به مسئولان نیز اینگونه فرمودند: «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» به راستی كه همه شما حافظ و سرپرستید و همه شما جوابگوی مردم زیردست خود هستید.»
خانم مسنی که همیشه در کنار فرزند نوجوانش که در یکی از مسجد های فومن مکبر نمازگزاران است، امروز در وسط شهر فومن و در جلو چشم ده ها مرد و زن سیلی خورد تا قلب همشهریانش جریحه دار شود.
دست رنج این بانو دستفروش فومنی که با فحاشی و ضروب و شتم فرش خیابان شهر شد، شاید درآمد حاصل اش، تمام امید یک پسر بچه ای بود که در کنار مادرش به انتظار فروخته شدن باقلی و سبزی ها نشسته بود.
به بازوان توانا و قوت سر دست
خطاست پنجه مسکین ناتوان بشکست
نترسد آن که بر افتادگان نبخشاید
که گر ز پای در آید کسش نگیرد دست
هر آن که تخم بدی کشت و چشم نیکی داشت
دماغ بیهده پخت و خیال باطل بست
ز گوش پنبه برون آر و داد خلق بده
وگر تو می‌ندهی داد روز دادی هست
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی