فرماندار ماسال با تاکید بر نیاز مبرم جامعه امروز به کار و تلاش جهت حل مشکلات، گفت: وظیفه من به عنوان فرماندار این است که با تمام وجود و شبانه روزی کار کنم و پیگیر مشکلات مردم باشم.

به گزارش ندای گیلان،محمد جواد عامر در نشست با جمعی از معتمدین و صاحبنظران شهرستان ماسال از طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی شهرستان که با حضور امام جمعه و اعضای شورای تامین برگزار شد با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما پیش داوری بدون داشتن اطلاعات دقیق از موضوع است، افزود: مشکل دیگر این است که به راحتی به شنیده ها اطمینان می کنیم و در خصوص مسائل و مشکلات از نظر بزرگان، صاحبان تجربه و علم بهره نمی گیریم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با بدنه های اجتماعی شهرستان، تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست ها برقراری ارتباط مستقیم با اقشار و طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات آنها برای توسعه شهرستان است و از آنجا که به لحاظ فضا،  امکان بهره گیری از همه اقشار و طیف ها در یک زمان وجود ندارد به تدریج و در جلسات گوناگون از این ظرفیت استفاده می شود.

فرماندار ماسال معضل اشتغال جوانان را مهمترین مشکل پیش روی شهرستان و کشور دانست و  اظهار داشت: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط دولت نمی توان اشتغالزایی خیلی بر استخدام های دولتی تکیه کرد و  نگاه ما در شهرستان این است که از طریق سرمایه گذاری های کوچک بتوانیم معضل اشتغال را در شهرستان به تدریج حل کنیم و در این مسیر بعضاً سرمایه گذاران و کارآفرینانی به بنده مراجعه می کنند .بنده تمام تلاشم این است که به عنوان یک سرباز در اختیار کارآفرینان باشم چرا که تنها با تکیه به همین کارآفرینان و سرمایه گذاران است که می توانیم جوانان شهرستان را مشغول به کار کنیم.

عامر با بیان اینکه در شهرستان ماسال بالغ بر 4 هزار جوان زیر 40 سال بیکار داریم، افزود: برای توسعه و اشتغال شهرستان 3 راه بیشتر پیش روی ما نیست یکی از این راه ها اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان است. هرچند که انتقاداتی به نحوه پرداخت این تسهیلات در گذشته وارد است اما به هر حال اعطای این تسهیلات در ایجاد اشتغال موثر است و شهرستان ماسال در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر با پرداخت بالغ بر 8 میلیارد تومان تسهیلات از جمله شهرستان های برتر استان گیلان در جذب اعتبارات است.

وی استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و کارآفرینان را یکی دیگر از مسیرهای توسعه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز نشست های بسیاری با سرمایه گذاران داشته ام  به عنوان مثال در سمینار فرمانداران که چندی پیش در تهران برگزار شد با بیش از 25 نفر از سرمایه گذاران ماسالی و شاندرمنی مقیم تهران که از فعالین اقتصادی بزرگ کشور محسوب می شوند دعوت کردم که بیایند و در شهری که اصل و ریشه آنها متعلق به آن است سرمایه گذاری کنند.

فرماندار توسعه گردشگری شهرستان را سومین راهکار ایجاد اشتغال در شهرستان عنوان کرد و افزود: طرح گردشگری یییلاقات ماسال از جمله طرح هایی است که با این هدف در شهرستان پی گیری می شود. این طرح در شرایطی اجرا می شود که در طرح قبلی 6هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتع شهرستان ماسال قرار بود واگذار شود که با مخالفت بنده و اعضای شورای تامین جلوی اجرای این طرح ناقص گرفته شد  و آن طرح با اصلاحات گسترده، بازآفرینی شد به طوری که در طرح جدید تنها اجازه احداث مکان های اقامتی و تفریحی در74 هکتار از اراضی سنگلاخی و فاقد پوشش گیاهی داده می شود.

عامر استخدام 64 غرقبان بومی و ایجاد اشتغال برای 292 نفر را یکی دیگر از مزایای این طرح برای جوانان منطقه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در چند وقت اخیر راه اندازی شرکت توسعه عمران شهرستان سرعت گرفته است و در صورت راه اندازی کامل این شرکت می توانیم از پتانسیل این شرکت که تمامی اعضای آن باید از بومیان شهرستان باشند استفاده نماییم.

وی ادامه داد: وظیفه من به عنوان فرماندار این است که با تمام وجود کار کنم،  امروز جامعه ما بیش از حرف زدن به کار و تلاش نیاز دارد و مطمئناً اگر طرح و برنامه  و نظارت دقیق وجود داشته باشد،  کارها خوب اجرا می شود.