نماینده رشت گفت: کسانی که خانه های خود را خالی نگه می‌دارند تا در شرایط بهتر سود بالایی داشته باشند مشابه کسانی هستند که احتکار کالا انجام دادند .

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص ورود مجلس به موضوع مسکن گفت: این انتظار که باید مجلس  طرح و ایده ای برای برون رفت از مشکل ارائه دهد درست نیست مجلس طبق قانون اساسی محل صدور مجوز برای اقدام دولت جهت اجرای طرح ها است.
وی با بیان اینکه  مجلس زمانی طرح‌های زیادی ارائه می‌دهد که دولت منفعل و بدون برنامه باشد، عنوان کرد: در کارنامه مجلس  هر چقدر طرح کمتر و لایحه بیشتر باشد آن مجلس، مجلس موفق و قوی تری خواهد بود در برخی از کشورهای دنیا مانند نروژ و سوئد مجلس دخالتی در کار دولت ندارد و عملکرد مجلس این کشورها به نحوی است که طرح ارائه نمی دهند بلکه مجوز اجرای لوایحی که از سوی دولت ارائه شده است  را صادر می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه مجلس از عملکرد دولت ناراضی باشد باید از اهرم های دیگری به جز ارائه طرح استفاده کند، شاخص ارزیابی مجالس دنیا میزان لوایح تصویب شده است نه طرح.

وی گفت: ورود مجلس به بخش مسکن به دلیل این است که دولت عملکرد خوبی در این حوزه نداشته و همچنین در اجرای صحیح طرح ها مقاومت نشان داده است.

وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن می تواند در کاهش التهاب این بازار موثر باشد هر آنچه که از ثروت ملی تهیه می شود باید مورد استفاده قرار گیرد اگر کسی با هدف سود دهی بالا از آن سوءاستفاده کند باید دولت ورود کرده و اجازه چنین کاری را ندهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که خانه های خود را خالی نگه می‌دارند تا در شرایط بهتر سود بالایی داشته باشند مشابه کسانی هستند که احتکار کالا انجام دادند دولت باید اهتمام بیشتری داشته و تحرک خود را در حوزه های مسکن خودرو و معیشت مردم بیشتر کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت با بیان اینکه مشکلات مردم مشخص است،گفت: دولت باید برای حل مشکلات مردم هرچه سریع‌تر برنامه ارائه دهد، دولت اگر بخواهد می‌تواند مشکلات را حل کند تعلل در عدم اجرای برخی طرح‌ها بی معناست و باید هرچه سریعتر ورود کرده و شرایط معیشتی و اقتصادی مردم را بهبود بخشد.