احمد سیاوش پور وضعیت استان را در حوزه پسماند و دفع زباله اسفبار توصیف کرد و گفت:ادامه وضعیت کنونی صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست و سلامت مردم وارد می کند

به گزارش ندای گیلان،احمد سیاوش‌پور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن شهید بهشتی دادگستری گیلان برگزار شد، وضعیت استان را در حوزه پسماند و دفع زباله اسفبار توصیف کرد و گفت:ادامه وضعیت کنونی صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست و سلامت مردم وارد می کند .

رئیس کل دادگستری استان،با گلایه از کوتاهی سازمان‌ها در این زمینه،تصریح کرد:دستگاه قضایی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حقوق عامه،الزامات قانونی را به دستگاه‌ها گوشزد می‌کند و در چارچوب قانون با متخلفان برخورد کرده و پرونده قضایی تشکیل می‌دهد .

رئیس شورای قضایی استان،با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی پسماند و دفع زباله موضوعی استانی و ملی است، تصریح کرد: مردم از دولت انتظار دارند تا در این زمینه به کمک دستگاه‌های متولی بشتابد و اعتبارات ملی اختصاص دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت:دسترسی به مصالح با قیمت مناسب حق مردم گیلان در راه توسعه استان است ضمن اینکه باید مراقبت کنیم تا با برداشت غیراصولی از رودخانه ها زمینه صدمات غیرقابل جبران زیست محیطی را فراهم نکنیم .