فرماندار رشت گفت: مردم هوشیار باشند زیرا وضعیت از حالت عادی و هشدار خارج شده است.

به گزارش ندای گیلان علی فتح اللهی  در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به وضعیت بد کرونا در کشور و استان گیلان و همچنین شهر رشت، اظهار کرد: مردم هوشیار باشند زیرا وضعیت از حالت عادی و هشدار خارج شده است.

وی با بیان اینکه ضمن ابراز نگرانی از کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ویژه در استان، افزود: هرگونه عادی انگاری می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را وارد کند.

فرماندار رشت در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیر ضروری، گفت: بزرگترین خطری که سلامت جامعه را تهدید می‌کند ساده انگاری و عادی انگاری است، باید مردم خطر موجود را جدی بگیرند و باور کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۵ هزار دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده است، ادامه داد: روزانه هفت هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۳۰ هزار نفر گروه هدف، ۶۰ درصد دُز اول و ۱۵ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۱۴ پایگاه تزریق واکسن با پایگاه‌های گذشته اضافه شده و شش پایگاه نیز از سوی بسیج در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری انجام شده، ۷۰۰ هزار نفر باید در شهرستان دُز اول واکسن را دریافت کنند که برای رسیدن به این تعداد در بازه زمانی دو ماهه، باید به تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن در ۴۰ پایگاه تزریق واکسیناسیون برسیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تعداد ۴۲۸ کرونایی بستری هفته پیش به تعداد ۷۰۰ نفر بستری بیمار رسیده‌ایم، اظهار کرد: از تعداد ۱۱۹ پذیرش روزانه بیمار کرونایی در روز شاهد بستری ۱۷۷ بستری در روز رسیده‌ایم.