استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل و پسماند شهر رشت مطلوب نیست، افزود: در سفر اخیر رییس‌جمهور به گیلان برای پسماند شهری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مصطفی سالاری در مراسم  معارفه شهردار جدید رشت که امروز(شنبه) در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان برگزار شد(مشروح خبر مراسم)با تاکید بر اینکه شهر رشت در شرایط فعلی نیازمند حمایت همه جانبه در جهت بهبود وضعیت شهری است، افزود: انتظار مردم از دست اندرکاران مدیریت شهری این است که عملکرد بهتری برای آن ها رقم بزنند و این مهم بدون تشریک مساعی همه ذی‌نفعان و افراد ذی‌ربط میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معتقد به رعایت قانون و انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر بودیم، اظهار داشت: اگرچه همواره بر تسریع در روند انتخاب شهردار تاکید داشتم اما مجموعه استانداری در فرآیند انتخاب ذره‌ای دخالت نکرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه قانونگذار نقش نظارتی را برای دولت در فرآیند انتخاب شهردار مشخص کرده است، گفت: دخالت در اموری که قانونا مربوط به مسوولیت‌ افراد نیست حتی اگر از باب دلسوزی باشد، قطعا موجب بهبود وضعیت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌گرایی در مجموعه مدیریت شهری منجر به افزایش میزان تامین منافع عمومی می‌شود، افزود: امیدوارم از این پس اعضای شورای شهر با جدیت از شهردار منتخب خود حمایت کنند تا مردم آثار مدیریت شهری متحد و منسجم را در زندگی و محیط پیرامون خود مشاهده کنند.

استاندار گیلان خطاب به شهردار رشت گفت: هیچ کس نباید در خصوص جذب افراد یا انتصاب مدیران، دخالت و سفارش کند و گفت: حتی اگر احدی از همکاران ما در استانداری در این حوزه ورود کند، قطعا تعرفه او رفتاری اشتباه و نظر سیستم نیست.

سالاری افزود: از هر امری که در راستای کارکرد اصلی شهرداری یعنی خدمت به مردم نباشد، باید پرهیز کنید زیرا دستگاه‌های اجرایی و شهرداری محل سرویس دهی شخصی به افراد و صاحب منصبان نیست.

استاندار گیلان حاکمیت قانون و نظارت مردم را معیار اصلی برای خدمت دانست و گفت: صندلی خدمت امانتی است که از طرف مردم به ما رسیده و هدف باید خدمت به مردم باشد نه سرویس دادن به برخی صاحب منصبان.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: کارهای عقب مانده زیادی در رشت داریم و اعضای شورا و شهردار رشت در راستای ثبات شهری گام بردارد و ما هم حتماً در این خصوص حمایت‌ می‌کنیم.

سالاری شهر رشت را دارای استعدادهای بالا عنوان کرد و اظهار داشت: دو رودخانه زرجوب و گوهررود روزگاری محل آسایش مردم بود اما اکنون مشکلاتی را برایشان ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از برخی وعده‌های غیرکارشناسی در خصوص وضعیت رودخانه‌های رشت گفت: سی سال است که می‌شنویم گفته می‌شود 6 ماهه مشکل رودخانه ها را حل می‌کنیم در حالی که با واقع‌نگری و کار علمی می‌توان با با انتخاب بخشی از دو رودخانه با اولویت جمع آوری فاضلاب و زیباسازی پیرامونی در کوتاه مدت الگویی برای بخش های دیگر ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی باید برمبنای توان مالی، اجتماعی و ظرفیت‌ها تعریف شود گفت: میدان شهرداری ظرفیت و جاذبه بسیار خوبی برای گردشگران محسوب می‌شود که فاز اول آن اجرایی شده و مراحل بعدی باید عملیاتی شود.

استاندار گیلان تالاب عینک را یک ظرفیت مثبت برای شهر رشت دانست و اظهار داشت: تالاب عینک برای رونق کسب و کار، تفریح و اشتغال مردم ظرفیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل و پسماند شهر رشت مطلوب نیست، افزود: در سفر اخیر رییس‌جمهور به گیلان برای پسماند شهری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار خواهد گرفت.