عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، ابراز کرد: قطعا سال آتی وضعیت شهرداری بدتر می شود و وضعیت افزایش ارز دولتی شوکی به بازار وارد می کند و سال مشکلی خواهیم داشت
به گزارش ندای گیلان،رئیس شورا با بیان اینکه بودجه سال آتی در چندین جلسه کمیسیون تلفیق بررسی شده است، اظهار داشت: تغییراتی در کدهای بودجه با کاهش ۱۳ درصدی از ردیف های جاری انجام شده است.
علوی افزود: امروز جابجایی های در برخی ردیف ها انجام شده و معتقدم نسبت تقلیق بودجه جاری نسبت به پیشنهادی معقول است و بیش از این نیازمند تغییرات اساسی در ساختار است.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری فصل به فصل کدهای کاهش یافته را توضیح داد و بیان داشت: بودجه هزینه جاری نسبت به سال قبل حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.
 احمد رمضانپور نیز ضمن تقدیر از تلاش های مدیر برنامه و بودجه برای تدوین بودجه شهرداری برای سال آتی، گفت: منکر این نیستیم به رفاهیات کارکنان باید رسیدگی کرد و اخلاق مداری و اهرم مزایا می تواند صمیمیتی بین کارکنان ایجاد کرده و بهره وری را بالا ببرد.
عضو شورا با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، ابراز کرد: قطعا سال آتی وضعیت شهرداری بدتر می شود و وضعیت افزایش ارز دولتی شوکی به بازار وارد می کند و سال مشکلی خواهیم داشت. در چنین وضعیتی ، شرایط مالی خاص است و اگر در ۶ ماه نخست وضعیت بهتر شود، می توان بودجه را در این بخش اصلاح کرد.
عضو شورا در بخشی از سخنان خود بیان داشت: در کشورهای دیگر بخش خصوصی فعال است و فرد امنیت شغلی دارد ما باید با نظارت بیشتر بر بخش پیمانکاری این امنیت شغلی را بیشتر کنیم.
وی خواستار ایجاد سازو کاری با تشکیل یک کمیته در همین راستا شد.
احمد رمضانپور افزود: کار بودجه نویسی فنی است و ناچاریم برای انجام برخی امور و در چنین شرایطی میانگین سقف اضافه کاری را کاهش دهیم.
 علیپور نیز وجود نیروهای بازنشسته را از دست دادن فرصت شغلی برای جوانترها خواند.
خدابخشی در ادامه جلسه افزود: کاهش ۳۵ میلیاردی ،سقف کلیه ردیفهای اعتباری شهرداری در بخش جاری را تحت تاثیر قرار میدهد.
رضا رسولی بیان داشت: پیش بینی بخش هزینه ای تا پایان سال ۶۵ میلیارد تومان است و کاهش بخش جاری خیلی مشکل ساز نخواهد بود.
خدابخشی در این مورد گفت: هزینه های عیدی و پاداش میبایست در این پیش بینی ها لحاظ گردد.
همچنین در مورد کد هزینه های مطالعاتی و استقرار محیط کار و کارکنان بحث و بررسی گردید.
در مورد کد ۹ میلیارد ریالی بخش رفاهی هم بررسی صورت گرفت و با پیشنهاد رییس شورا مقرر گردید که برای پرسنل بخش حجمی که بیمه تکمیلی ندارند، شرکتها، پرسنل را بیمه تکمیلی کرده و ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی را شهرداری تقبل کند.
و در پایان کمک به انجمن شورای دانش آموزی، باشگاه های ورزشی، احداث موزه دفاع مقدس، بازپرداخت وام و … کدهای دیگری بود که بحث و بررسی شد.