وزرای کشور و دادگستری بگویند مرتضوی کجاست؟/ قربانش بروم هیچ جناحی برای مردم مجانی کار نمی‎کند! به گزارش ندای گیلان، مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه با تبریک چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و […]

وزرای کشور و دادگستری بگویند مرتضوی کجاست؟/ قربانش بروم هیچ جناحی برای مردم مجانی کار نمی‎کند!

به گزارش ندای گیلان، مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه با تبریک چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت نایستاد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.

پزشکیان افزود: ارتش زینت دین و آبرو برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام امکان ثبات و پایداری ندارد. ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی مشکلات و نگرانی‌های ارتش را پیگیری کنیم.

۵۰۰ حزب می‎خواهیم که چه؟
در ادامه جلسه امروز مجلس درخواست یک فوریتی برای اصلاح ماده یک و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار قرار گرفت.

قاسم میرزایی‎نیکو در ابتدا به بیان توضیحاتی در خصوص دلایل مطرح شدن این طرح اصلاحیه پرداخت و گفت: با این اصلاح مشکلات اجرایی، حقوقی و ثبتی بیش از ۶۰۰ تشکل حزب و سمن حل می‌شود. برای حل مشکلات آنها که اگر به آنها بی توجهی شود ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد شود با آن موافقت کنیم.

سیدحسین نقوی حسینی در مخالفت با این فوریت گفت: مشکلات ارزی، گرانی‌های لجام گسیخته و ناامنی های شغلی نسبت به این درخواست فوریت بیشتری دارد، با فوریت این طرح مخالفت کنید. سخنگوی نمایندگان ولایی مجلس با طرح این پرسش که در کدام کشور ۵۰۰ حزب فعالیت دارد؟

وی ادامه داد: در حالیکه در دیگر کشورها دو یا سه حزب فعالیت دارند در ایران ۵۰۰ حزب فعالیت می کنند. آیا تا این حد حزب نیاز داریم. چرا می خواهید با تبدیل انجمن‌های اسلامی جمعیت ها و انجمن‌های صنفی به حزب، بنیاد کار سیاسی را نابود کنید.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: قانون تکمیل انجمن های صنفی و بنیادها را مشخص کرده است خیلی ناجور است که انجمن‌های صنفی و اسلامی را به حزب تغییر ماهیت دهیم، از آقای میرزایی نیکو که خود یک چهره سیاسی است تعجب می کنم که چرا چنین طرحی را مطرح کرده است.

قربانش بروم! هیچ جناحی برای مردم مجانی کار نمی کند
حسن کامران اما در موافقت با رسیدگی یک فوریتی مجلس به طرح مذکور گفت: خدا را شکر در کشور مسئله جناح راست و چپ نداریم. بلکه مسئله فقر و غنا مطرح است یک جریان سالم، جریانی است که مجانی برای مردم کار کند که قربانش بروم چنین جریانی اینچنینی در کشور نداریم.

نمایند مردم اصفهان با بیان اینکه موافقت با دادن مجوز به انجمن ها و جمعیت ها موجب قانون مدار شدن آنها می شود، اظهار کرد: اگر جمعیت و انجمنی خلاف قانون عمل کرد باید طبق قانون با آن برخورد شود این موجب قانونمدار شدن آنها می‌شود. همه شعار دفاع از ولایت و نظام سر می‌دهیم ولی اشکالات زیادی هم داریم. بنابراین باید اجازه دهیم انجمن ها شکل بگیرند. مهم این است که اجازه ندهیم «یاران هفت خط» شکل بگیرند.

کامران متذکر شد: نگران گرفتن مجوز توسط انجمن ها و جمعیت ها نباشیم. آنها از طریق رسیدگی یک فوریتی به طرح فوق الذکر قانونمند می شوند.

مرتضوی، دو وزیر روحانی را به مجلس کشاند
یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس از طرح ۲ سوال از وزرای دادگستری و کشور در مورد علت عدم دستگیری سعید مرتضوی خبر داد و به ایلنا گفت که این ۲ طرح سوال تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

فاطمه سعیدی افزود: در این ۲ طرح سوال جداگانه، از آقایان عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری درباره این‌که آیا اساساً اقدامی برای جلب سعید مرتضوی انجام شده است، سوال کردم.در شرح سوال از آقای رحمانی فضلی تاکید کردم که باتوجه به فعالیت نیروی انتظامی ذیل وزارت کشور، آیا آقای رحمانی فضلی نظارتی بر نحوه عملکرد نیروی انتظامی در جلب سعید مرتضوی داشته است. همچنین از این مسئولان سوال کردم که آیا حکم جلب سعید مرتضوی به نیروی انتظامی ابلاغ شده و آیا این متهم از کشور خارج شده است؟ همچنین لازم است وزیر کشور توضیح دهد که درصورت خروج سعید مرتضوی از کشور، چرا مسئولان نتوانستند مانع از این اقدام این متهم شوند.

سعیدی همچنین به تشریح سوال خود از وزیر دادگستری پرداخت و گفت: در این طرح سوال از آقای آوایی پرسیدم که آیا اقدامی برای جلب سعید مرتضوی انجام شده، آیا حکمی برای این متهم صادر شده و همچنین درصورت صدور حکم، چرا این حکم به اجرا درنیامده است.
27215