حسنی جوریابی گفت: در هنگام گرفتن آمار و بررسی هایی که انجام میدادم متوجه شدم که بر خلاف گفته خود وزیر که واردات نخواهیم داشت، آماری پیدا کردم که صدو پنجاه هزار تن برنج در یک استان وارد گمرک شده است

به گزارش ندای گیلان به نقل از گیل خبر،وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در صحن مجلس شورای اسلامی گفته بود در فصل برداشت و فروش برنج این محصول کشاورزی به کشور وارد نمی شود تا کشاورزان محصول خود را بفروشند بعد برنج وارد می کنیم و در این راستا بخشنامه ای نیز از سوی سازمان توسعه تجارت  صادر شد
دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اما بر خلاف گفته وزیر کشاورزی از واردات برنج و تلاش خود برای جلوگیری از این واردات سخن می گوید.
وی  گفت: من آمار تولید برنج را از وزارت کشاورزی خواستم و از سه منبع دیگر آمار گرفتم. متاسفانه هیچ کدام از آمار ها همخوانی نداشت و جای تاسف دارد که وزارت خانه ای آماری از تولید برنج نداشته باشد.

حسنی  ادامه داد: من در هنگام گرفتن آمار و بررسی هایی که انجام میدادم متوجه شدم که بر خلاف گفته خود وزیر که واردات نخواهیم داشت، آماری پیدا کردم  که صدو پنجاه هزار تن برنج در یک استان وارد گمرک شده است .
وی ادامه داد: وزیر را دعوت کردیم به کمیسیون کشاورزی  و جواب وزیر که میگوید ما قبلا کارهایش را انجام دادیم و به تازگی به گمرک رسیده است برای من قانع کننده نبود و به ایشان در این خصوص هشدار دادم و همانجا مطرح کردم که الان اگر این برنج ها رسیده باشد این اتفاق همیشه می تواند رخ دهد، در حالی  شما گفتید حدود چهار ماه اجازه ورود برنج خارجی به کشور نمی دهید اما این اتفاق در حال رخ دادن است و باید جلوی آن به سرعت گرفته شود.
نماینده رشت در پایان گفت: کشاورزان چه گناهی دارد در این شرایط که صدو پنجاه هزار تن تنها از یک گمرک وارد کشور شود.