رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه بیش از 800 تن پیله تر در سطح کشور وارد بازار شده گفت: بیش از 370 تن از پیله‌های وارد بازار شده در سطح کشور از تولیدات نوغانداران گیلانی بوده است.

به گزارش ندای گیلان،علی اصغرداداش پور عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 300 تن پیله تر از نوغانداران گیلانی خریداری شده است اظهار داشت: خرید پیله تر از نوغانداران استان گیلان تا پایان تیرماه ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه بیش از 800 تن پیله تر در سطح کشور وارد بازار شده است و این روند ادامه دارد خاطرنشان کرد: بیش از 370 تن از پیله‌های وارد بازار شده در سطح کشور از تولیدات نوغانداران گیلانی بوده است.

داداش‌پور با تاکید بر اینکه امسال خرید پیله از نوغانداران توسط بخش خصوصی و بیش از قیمت تضمینی از تولیدکنندگان خریداری شده است تصریح کرد: خرید و فروش پیله تر در سطح کشور از سوی بخش خصوصی ،هر کیلو 25 هزار تومان خریداری شده در شرایطی که نرخ خرید تضمینی 18 هزار و 100 تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود بیانگر این است که در سال‌های آینده با توجه به ظرفیت بازار شاهد رویکردهای مطلوبی در جامعه نوغانداری باشیم تاکید کرد: توصیه می‌شود با توجه به افزایش دمای هوا، نوغانداران به نسبت به کنترل دما و اجتناب از برگ دهی گرم توجه ویژه داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تاکید بر اینکه پایگاه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی نوغانداری استان گیلان در حال حاضر تا پایان تیرماه آمادگی خریداری پیله تر از نوغانداران را دارند افزود: تلاش است در سال آینده با توجه به تقاضای مطلوب گیلانی‌ها در این حوزه، خدمات مطلوبی را در این بخش به نوغانداران ارائه دهیم.