طی تماس های مختلف از طرف مردم و شکایت آنها نسبت به ورود فاضلاب بیمارستان شهید انصاری رودسر به خیابان شهدا و راه یابی این فاضلاب به دریا به دلیل اهمیت موضوع از سرپرست محیط زیست شهرستان رودسر پیگیر شدیم.

ندای گیلان:طی تماس های مختلف از طرف مردم و شکایت آنها نسبت به ورود فاضلاب بیمارستان شهید انصاری رودسر به خیابان شهدا و راه یابی این فاضلاب به دریا به دلیل اهمیت موضوع از سرپرست محیط زیست شهرستان رودسر پیگیر شدیم.

علی درویشی با تایید این موضوع افزود: فاضلاب های بیمارستانی دارای آلودگی عفونی، بیماری زای روده ای، باکتری ها، ویروس ها و عوامل انگلی را در خود دارند که آلودگی بیمارستان شهید انصاری رودسر چند برابر حد مجاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست براساس وظایف ذاتی خود در چندین مرحله با ارسال نامه مدیریت بهداشتی شهرستان را با خطر های زیست محیطی ناشی از انتشار آلودگی فاضلاب بیمارستان یادآور شد، ولی تاکنون حرکت مناسبی برای جلوگیری از ورود آلودگی فاضلاب به محیط زیست صورت نگرفته است. سرپرست محیط زیست شهرستان رودسر اضافه کرد: محیط زیست شهرستان رودسر با تمام ظرفیت آمادگی لازم را جهت کمک برای حل این بحران آلودگی را اعلام میکند و امیدوارم با کمک همه مسئولین شهرستان و اختصاص بودجه لازم در جهت رفع این مشکل زیست محیطی گام برداریم. سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان شهید انصاری رودسر با توجه به شرایط موجود که در عکس مشهود است نمی تواند وظیفه خود را در تصفیه فاضلاب این بیمارستان انجام دهد. فرماندار شهرستان رودسر با تاکید براینکه تمامی پروژه های در حال اجرا در این شهرستان باید ضوابط محیط زیست را رعایت کنند افزود: محیط زیست به عنوان یک سرمایه ملی دارای جایگاه ویژه ای بوده و خسارت در این حوزه غیر قابل جبران خواهد بود. امیر جانبازی رودسری اظهار کرد:اولویت اجرای پروژهای عمرانی و خدماتی شهرستان رودسر با توجه به مناطق متعدد ویژه گردشگری، عدم آسیب رسانی این پروژها به محیط زیست است و با دستگاه های متخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ورود آلودگی فاضلاب بیمارستان شهید انصاری رودسر به خیابان شهدا و در نهایت به دریا می تواند آسیب جدی به محیط زیست آن منطقه وارد کند افزود: مدیریت بهداشتی شهرستان مسئول پیگیری این موضوع بوده و باید این مشکل به زودی حل و به شرایط مطلوب برگردد . فرمانداری شهرستان رودسر آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و در صورت نیاز اعتبار جهت رفع این مشکل اختصاص می یابد.

رصد رودسر