میرزایی گفت:متاسفانه ورود احشام به جایگاه زباله که به دلیل عدم تکمیل دیوار کشی در بخشهایی از جایگاه به معضلی برای بهداشت عمومی منطقه تبدیل شده است.

به گزارش ندای گیلان،جعفر میرزایی، رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه،ساماندهی و بهسازی جایگاه زباله شهرستان آستانه در روستای کشل آزاد را از اولویت‌های کاری این اداره عنوان کرد و گفت: متاسفانه ورود احشام به جایگاه زباله که به دلیل عدم تکمیل دیوار کشی در بخشهایی از جایگاه به معضلی برای بهداشت عمومی منطقه تبدیل شده است.

وی افزود:مقرر شده است، شهرداری نسبت به تکمیل حصارکشی در اسرع وقت اقدام کند.

میرزایی خاطر نشان کرد: شهرستان آستانه اشرفیه در زمینه مدیریت پسماند از طریق تبدیل و تولید محصولات سازگار با محیط زیست دارای پتانسیل های ارزشمند و منحصر بفردی است که لازم است از آنها با تمام توان حمایت کرد.

وی افزود: شرکتها به خصوص متولیان تفکیک زباله در شهرستان، امتیازاتی هستند، که حمایت از آنها می‌تواند مشکل پسماند در منطقه را به راحتی حل کند.

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه در ادامه از اعلام آمادگی یک شرکت در این شهرستان برای مدیریت پسماند تالارهای عروسی این شهرستان خبر داد و گفت: این شرکت در صورت موافقت و حمایت کارگروه کمیته مدیریت پسماند شهرستان، تمام زباله تولیدی تالارهای عروسی شهرستان آستانه را جمع خواهد کرد.

وی افزود: 13تالار عروسی در سطح شهرستان فعال هستند که تا قبل از این زباله‌های خود را به جایگاه زباله منتقل می کردند، ولی از این به بعد مقرر شده است تا زباله‌ها را جهت تولید ورمی کمپوست تحویل شرکت تولید کود آلی بدهند.

جعفر میرزایی رییس حفاظت محیط زیست آستانه قول مساعد داد که مجموعه مدیریتی شهرستان و استان قطعا برای حل معضل زباله تمام توان و تلاش خود را به کار خواهد برد.

میرزایی افزود:تنها راه مدیریت در بحث پسماند و فاضلاب، کاهش تولید پسماند و ورودی جایگاه های زباله است.

وی گفت طبیعت به خودی خود در حال پالایش زباله است اما متاسفانه این توان با فشاری که انسان به طبیعت می آورد رو به زوال گذاشته است.

میرزایی خواستار شد تا مدیران و اعضای کارگروه مدیریت پسماند از طرح هایی همچون تولید کود آلی و چیپس چوب بازدید کنند و تلاش خود را معطوف به راه‌های نوین مدیریت پسماند کنند.