بخش‌های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری از عرصه‌های اصلی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است

استاندار صبح امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از مدیران  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت : کانون در جهت آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی گیلان تلاش کند.

به گزارش ندای گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به  تحولات مثبت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت : حضور جدی کانون در بخشهای مختلف پررنگ شده و تحرک خوبی پیدا کرده است و باید تلاش کنید این نهاد تاثیرگذار در تربیت نسل آینده را به جایگاه واقعی اش برسانید.

وی بر ضرورت تقویت اثر بخشی کانون در بخش‌های مختلف تأکید و خاطر نشان کرد : باید تلاش کنیم تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت بیشتر شود چون آثار مثبت این حمایتها تاثیر مستقیم بر فرزندان ما دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : باتوجه به جاذبه‌های محلی که در گیلان وجود دارد، اشتیاق کودکان و نوجوانان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها بیشتر شده است و کانون در جهت آموزش فرهنگ غنی بومی و محلی گیلان تلاش کند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد :یکی از جنبه های این فرهنگ آموزش زبان مادری با توقیت جاذبه های آن برای نسل جوان است .

وی فرزندان گیلان را بسیار هوشمند توصیف کرد و افزود : فکر، اندیشه و نبوغ بالای کودکان و نوجوانان گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به آمورش فناوریهای جدید در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانا خاطر نشان کرد : حضور گیلان در بخش فناوری‌های نانو در آینده گسترده‌تر خواهد شد در این میان دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری باید در آموزش این قشر به کانون کمک کنند.

وی بر لزوم توسعه‌ی مراکز سیار کانون در سطح استان و مناطق دور دست تأکید و تصریح کرد : باتوجه به محدودیت موجود در بخش سخت افزاری، بهره‌گیری از مراکز سیار کانون فرصت بسیار خوبی برای توسعه‌ی خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد :کانون هرچه می تواند فعالیتهایش را در بخش ها و شهرهای کوچک و مراکز دهستان ها که دارای امکانات کمتری برای نوجوانان و کودکان است گسترش دهند و فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف هستند کمال همکاری را با کانون داشته باشند و این مسئله را در اولین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی طرح خواهم کرد.

در این دیدار مدر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه 31 مرکز ثابت و یک مرکز سیار روستایی در سطح استان در حال فعالیت هستند گفت : باتوجه به دستور استاندار گیلان مبنی بر فعال کردن 16 مرکز سیار روستایی در سطح استان، تحول اساسی در گیلان اتفاق خواهد افتاد .

علی پورحسن حضور پرشور کودکان و نوجوانان در تمامی آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی استان را یکی از ویژگی‌های بارز کانون عنوان کرد و افزود : بخش‌های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری از عرصه‌های اصلی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در قالب‌های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد : در همین قالب بیش از هزار کارگاه  برای آموزش 70 هزار کودک و نوجوان در اوقات فراغت تابستان پیش‌بینی شده است.

وی به افتتاح 4 فروشگاه محصولات تولیدی کانون و یک مرکز فراگیر ویژه ناتوانان جسمی و حرکتی در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت : طی چند ماه آینده 2 مرکز دیگر در رودسر و تالش نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

پورحسن افزود : ترویج فریضه امربه معروف به زبان کودکان ، آشنایی با سیستم‌های نانو و نیز قصه گویی با زبان گفتاری مادری (گیلکی) از نوآوری‌های شکل گرفته در کانون است.