علی اوسط اکبری‌مقدم در نشست نوسازی مدارس استان رسالت اصلی نوسازی مدارس را تعمیر، تجهیز، مقاوم‌سازی عنوان کرد.

ندای گیلان:علی اوسط اکبری‌مقدم در نشست نوسازی مدارس استان رسالت اصلی نوسازی مدارس را تعمیر، تجهیز، مقاوم‌سازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس استان باید مطابقت با نیازهای روز باشد، تصریح کرد: شناخت ابنیه‌ها و بازسازی برخی مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه برخی مدارس تخریبی هستند، تصریح کرد: این گونه مدارس باید تخریب و به جای آنها ابنیه جدید ساخته شود که در این راستا نیازسنجی باید صورت گیرد.

وی درباره وضعیت مدارس استثنایی گیلان گفت: 69 واحد آموزشی استثنایی در گیلان وجود دارد و امسال دو مدرسه 9 کلاسه نیز به این واحدهای آموزشی اضافه می‌شود.

اوسط‌اکبری‌مقدم نقش خیران مدرسه‌ساز را امری ضروری دانست و تصریح کرد: تجهیز و نوسازی 20 درصد مدارس توسط خیران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 450 مدرسه با 2 هزار و 800 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شدند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 95 تمام بخاری‌های نفتی از مدارس استان جمع‌آوری شود.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان به وجود پروژه‌های نیمه تمام این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: 132 پروژه مدارس در گیلان با وسعت 110 هزار مترمربع و بیش از 800 کلاس درس نیمه‌تمام است.

وی با تصریح بر اینکه برای تکمیل پروژه‌های مذکور نیاز به 125 میلیارد تومان منابع ملی نیاز دارد، یادآور شد: نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به بحث آموزش و پرورش داشته باشند و از والدین دانش‌آموزان می‌خواهیم در بحث ارتقای کیفی و کمی نکات را به ما یادآوری کنند.

اوسط‌اکبری‌مقدم با اشاره به اینکه نوسازی مدارس گیلان سال گذشته در بحث تجهیز، تکمیل و نوسازی ابنیه‌های فضای آموزشی رتبه برتر کشور را اخذ کرده است، یادآور شد: سال گذشته 70 درصد اختصاص منابع استانی ما افزایش یافت.

وی افزایش منابع ملی نوسازی مدارس استان را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: سال گذشته 106 پروژه مدرسه با 460 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد.