دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم یادواره ۱۲۹ شهید والامقام بخش چابکسر گفت : وجود جهالت سبب عقب‌ماندگی و پسرفت جامعه اسلامی می شود.

به گزارش ندای گیلان از چابکسر،آیت الله رضا رمضانی در مراسم یادواره ۱۲۹ شهید والامقام بخش چابکسر که در مسجد بازار برگزار شد با اشاره به اینکه افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را متاثر از ایثارگری‌ها و رشادت طلبی‌های شهدا است، اظهار کرد: شهدای ایران اسلامی، سند پر افتخار عزت و استقلال کشور هستند.

وی افزود: شهدای ایران اسلامی از دین، اسلام و شرف کشور دفاع کردند و با نثار خون پاک خود، موجب عزت و سربلندی اسلام و نظام شدند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان به چند ویژگی مومن اشاره و حافظ اسرار مردم، مدارا کردن و صبر داشتن از جمله این ویژگی‌ها عنوان کرد و گفت: در این باره پیامبر اکرم فرمودند من مبعوث شده‌ام به مدارا کردن با مردم، با وجود اینکه مردم پیامبر را آزار می دادند اما ایشان از خداوند هدایت قومش را طلب می کردند.

آیت الله رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه کسی که صبر ندارد ایمان ندارد، تأکید کرد: یک مومن در مواجهه با مشکلات باید صبر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا داشتن صبر و مقاومت در برابر مشکلات بود که خداوند نیز نتیجه این صبر به آنها عطا کرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به کرامت بهترین مقامی است که شهدا به ان دست یافته‌اند، تصریح کرد: زمانی انسان به کرامت دست می یابد که دارای روح بزرگی بوده و همانند شهدا در زمان‌های حساس دارای حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین با اشاره به مسئله جهاد آن را یکی از درهای بهشت دانست و گفت: خداوند این در را برای هر کسی باز نمی کند مگر برای اولیا و دوستدارانش تا از آن بهره‌مند شوند
وی با بیان اینکه رفع جهالت و مسئولیت پذیری از مهم ترین وظایفی بود که شهدا به دنبال آن بودند، افزود: وجود جهالت در جامعه سبب عقب‌ماندگی، پسرفت، استعمار می‌شود و وجود آگاهی در جامعه زمینه پیشروی آن جامعه را فراهم می کند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه سپردن جامعه به دست نااهلان جامعه به سمت بی دینی رفته و حس مسئولیت پذیری از بین می رود، ادامه داد: در چنین جامعه‌ای امر به معروف به منکر و منکر نیز به معروف تبدیل شده و به قران کتاب آسمانی بها داد نمی شود و سیره اهل بیت از زندگی مردم دور می شود.

وی به جنگ ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: جنگ عراق و ایران جنگ ایران با نظام سلطه بود. ایجاد مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جز حربه‌های جنگی دشمن برای به زانو درآوردن ایران اسلامی بود.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت ملت ایران در جنگ هشت ساله، اظهار کرد: ایران اسلامی برای مقابله با نظام سلطه تمام قوای خود را بسیج کرده و روانه جبهه حق علیه باطل کرد تا امینت و تمامی ارضی کشور را حفظ کند.

وی با بیان اینکه امروز آزادی‌خواهان دنیا مقاومت ملت ایران را الگوی خود قرار داده‌اند تا از زیر یوغ استکبار جهانی خارج شوند، تأکید کرد: فرهنگ مقاومت مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود که در طول ۴۰ سال گذشته در بسیاری از برهه‌های زمانی ملت ایران در برابر دشمنان آن را به نمایش گذاشته اند.