سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، مدیرعامل مستعفی داماش و نماینده تام الاختیار سهام‌داران این باشگاه، امتیاز لیگ یکی داماش را به هیئت فوتبال گیلان واگذار کرد.

تسنیم نوشت:

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در جلسه‌ای که در تهران و با حضور فرامرز الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان، امیر عابدینی نماینده سهام داران و عضو هیئت مدیره باشگاه داماش گیلان، شهاب مومنی نائب رئیس هیئت فوتبال و جمشید محمدی مشاور هیئت فوتبال گیلان برگزار شد، امیر عابدینی گفت که امتیاز لیگ یکی این باشگاه پرهوادار گیلانی ‌به هیئت فوتبال گیلان واگذار می‌شود.

داماش در حال حاضر چند متقاضی دارد که یک خریدار بومی و یک خریدار غیر بومی از اصلی ترین آن‌هاست، در این انتقال، تنها امتیاز لیگ یکی تیم فوتبال داماش گیلان به هیئت فوتبال استان واگذار شده است.

الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان نیز ضمن تائید این خبر اظهار داشت: در روزهای آینده هیئت فوتبال گیلان با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، امتیاز داماش را به متقاضی خریدی اصلح و واجد شرایط که توانایی لازم برای شرکت در لیگ را داشته باشد واگذار می‌کنند.

تنها نکته مبهم در این نقل و انتقال نام باشگاه داماش گیلان است، چراکه انتقال امتیاز لیگ یکی این باشگاه به هیئت فوتبال گیلان، بدان معناست که همچنان مالکیت باشگاه داماش گیلان در اختیار امیر عابدینی و شرکاء باقی می‌ماند و به احتمال زیاد خریدار این امتیاز نخواهد توانست با نام داماش در مسابقات لیگ دسته اول شرکت کند.

با انتقال امتیاز لیگ یکی داماش به هیئت فوتبال گیلان، تنها نگرانی باقی مانده برای هواداران داماش، حفظ نام این تیم است. اتفاقی که مطمئناً برای هواداران پرشور داماش، قابل پذیرش نیست چراکه فوتبال دوستان در سال‌های اخیر همواره بر حفظ نام این تیم پرطرفدار تاکید داشتند.