معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت:  کنترل و نظارت مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا در همه شهرستان های استان گیلان  با حساسیت در حال انجام  و در مرز آستار و بندرانزلی تشدید شده است.

به گزارش ندای گیلان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ابتلای فردی به بیماری کرونا در استان را شایعه خواند و گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در گیلان مشاهده و گزارش نشده است.

فردین مهرابیان  اظهار داشت: مردم به شایعات درباره ورود بیماری کرونا و بستری شدن فرد دچار ابتلا به این بیماری در بیمارستانی در رشت توجه نکنند و برای پیشگیری از این بیماری به توصیه های بهداشتی توجه و عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: شست و شوی مرتب دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، دوری از افراد دارای علائمی شبیه آنفلوآنزا  و خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی از جمله رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود:  کنترل و نظارت مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا در همه شهرستان های استان گیلان  با حساسیت در حال انجام  و در مرز آستار و بندرانزلی تشدید شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد مراقبت‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی آستارا برای مقابله با ورود بیمار مبتلا به ویروس کرونا خاطر نشان کرد: تاکنون کنترل و مراقبت های بهداشتی حدود ۳۲ هزار نفر از اتباع خارجی شامل شرح حال بیمار، تب سنجی و غیره هنگام ورود به این پایانه توسط نیروهای شبکه بهداشت انجام شده است.

ایرنا