برزیگر با انتقاد از موج رسانه ای در گیلان با انتشار این اخبار در تخریب مدیریت علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: چرا وقتی بعد از نماز جمعه به بیمارستان های شفت، ماسال، فومن و…. سرکشی کردم و ب رروند فعالیت آنها نظارت داشتم هیچ رسانه ای این موضوع را بیان نکرد بلکه تنها به حواشی بی معنا دامن می زنند!

ندای گیلان:انوش برزیگر در گفت و گو با کاسپین ، در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی سایت های گیلانی اظهار کرد: احکام صادرشده حکم نظارتی است که در ۱۰ روز پیش به افراد مد نظر ابلاغ شد.

وی افزود: این احکام حاشیه ای ندارد که رسانه های استانی آن را بزرگنمایی کرده اند برخی افراد در حوزه نظارتی مأمور شدند تا بازرسی های لازم را بر روند فعالیت های مالی و… امور مختلف را تحت شعاع نظارتی خود قرار دهند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معرفی دکتر محمدی به عنوان ناظر بر پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور که سال ها متوقف شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر گروهی دیگر را تشکیل داده ایم تا بر روند تقسیمات پول به شکل عادلانه در بیمارستان ها نظارت داشته باشند که حاشیه ای ندارد. برزیگر با انتقاد از موج رسانه ای در گیلان با انتشار این اخبار در تخریب مدیریت علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: چرا وقتی بعد از نماز جمعه به بیمارستان های شفت، ماسال، فومن و…. سرکشی کردم و ب رروند فعالیت آنها نظارت داشتم هیچ رسانه ای این موضوع را بیان نکرد بلکه تنها به حواشی بی معنا دامن می زنند! گفتنی است روز گذشته گیلان آنلاین در یادداشتی تحلیلی با اشاره به حکم انتصاب جمشید محمدی و یزدان سپرده به عنوان دو قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نوشته بود: صرف نظر از اینکه سمت قائم مقامی شرایط خاصی می طلبد و با توجه به تعریف قائم مقام در کشور ما، فرد قائم مقام اختیارات لازم و کافی در حد تصمیم گیری نهایی در امور محوله را دارد و از سویی در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی صدور احکام قائم مقامی بسیار کم سابقه است و صدور احکام نماینده یا بازرس ویژه تاکنون عرف بوده است، در ارتباط با این دو حکم اشکالاتی وارد و سئوالاتی مطرح است از جمله: ۱. دکتر جمشید محمدی پزشک عمومی و مدیرکل اسبق هلال احمر استان در حال حاضر مدیریت فوریت های پزشکی دانشگاه را در مجموعه معاونت درمان بر عهده دارد. با این حکم قائم مقامی و وظیفه وی در نظارت بر اجرای مصوبات هیئت رییسه دانشگاه، به  نوعی موظف بر نظارت بر مافوق خود یعنی معاون درمان دانشگاه نیز خواهد شد که امری غیر منطقی به نظر می رسد. ۲. در بخش درمان دانشگاه حدود ۲۰۰ پزشک عضو هیئت علمی و همچنین چند صد پزشک متخصص و عمومی و چند صد پرستار و دیگر پیراپزشکان مشغول به کار هستند. طی یکی از این احکام صادره، یزدان سپرده با تحصیلات غیر مرتبط موظف به نظارت بر عملکرد این جمع متخصص و مدیران و کارشناسان این حوزه تخصصی شده است! بخش بهداشت نیز وضع مشابهی دارد و سیستم بهداشتی نیز یک سیستم تخصصی است. در حال حاضر دکتر محمدرضا نقی پور متخصص اپیدمیولوژی، معاونت بهداشتی دانشگاه را بر عهده دارد که رشته تحصیلی وی کاملاً مرتبط و منطبق با سیستم بهداشتی است. حال با این حکم شخصی با تحصیلات غیر مرتبط، موظف به نظارت بر عملکرد مجموعه تحت مدیریت یک متخصص اپیدمیولوژی و پزشکان و کارشناسان این حوزه تخصصی نیز شده است! ۳. این دو حکم صادر شده با هم نیز تداخل دارند! وظایف و عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در ۳ محور اصلی بهداشت، درمان و آموزش تعریف می شود. با این احکام صادره دکتر محمدی موظف به نظارت بر انجام مصوبات هیئت رییسه دانشگاه شده و بخش عمده ای از مصوبات هیئت رییسه ضرورتاً در زمینه بهداشت و درمان است که آقای یزدان سپرده نیز دقیقاً در نظارت بر همین زمینه بهداشت و درمان قائم مقام شده است. از این جهت نوعی تداخل کاری بین این دو قائم مقام جدیداً حکم گرفته پیش خواهد آمد. بنا بر این به نظر می رسد این احکام، برخی مشکلات مدیریتی موجود در دانشگاه علوم پزشکی را پیچیده تر می نماید. ۴. اساساً با وجود معاونت بهداشتی و معاونت درمان و دستگاه های نظارتی دانشگاه از جمله اداره بازرسی، ضرورت وجود قائم مقام رییس دانشگاه در زمینه بهداشت و درمان مشخص نیست؛ البته وجود مشاوران خوب در این زمینه می تواند راه گشا و توجیه پذیر باشد هرچند که رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال و نیم اخیر در تعداد بالای مشاوران به نظر می رسد رکورد بی نظیری را در کشور بلکه خاورمیانه رقم زده است.