نماینده مردم املش و رودسر با اشاره به حمایت صریح قانون اساسی از تولید داخلی، اظهار کرد: وارادات بی رویه خلاف قانون است.

ندای گیلان:نماینده مردم املش و رودسر با اشاره به حمایت صریح قانون اساسی از تولید داخلی، اظهار کرد: وارادات بی رویه خلاف قانون است.

محمد مهدی رهبری املشی، نماینده مردم رودسر و املش اعلام کرد: فرازهای مختلفی در قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه وجود دارد که تاکید بر حمایت از تولید داخلی دارد.

وی واردات بی رویه را خلاف قانون دانست و گفت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری، راه فرار کشور از بن بست اقتصادی را حمایت از تولید داخلی اعلام کردند.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اصل 55 قانون اساسی اظهار کرد: دیوان محاسبات به کلیه حساب‌‌های وزارت خانه‌ها و دستگاه‌هایی که به نحوی از از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند رسیدگی یا حسابرسی می‌کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات بررسی می کند تا هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد، گفت: سختگیری در جایی که دستگاه دارد هزینه می‌کند اما هزینه بهینه در امور تولیدی و یا عمرانی است، باعث می‌شود اشتغال ضربه بخورد و اختلال در کار دستگاه ایجاد شود.

رهبری املشی به عبارت هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد از اصل 55 قانون اساسی اشاره و اضافه کرد: واردات بی رویه برخی دستگاه‌ها مصداق هزینه نشدن وجوه و اعتبارات در غیر محل خود است.

وی یادآور شد: واردات بی رویه باعث شده کشاورزی گیلان فوق العاده ضربه بخورد و مردم از آنچه که برای استان اشتغال و آبادنی می‌آورد فاصله بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واردات بی رویه محصولات در داخل هم داریم و دستگاه‌ها دارند واردات می‌کنند، گفت: این نوع واردات یعنی وجهی در جای خودش مصرف نمی شود.

وی اذعان داشت: وقتی در داخل تولید داریم، دستگاهی نباید از محل اعتباراتی که نباید در بحث واردات مصرف شود،  هزینه و تولید داخلی ضربه بخورد.

رهبری املشی با تاکید بر اینکه مجوزی وجود ندارد که دستگاه‌ها برنج وارد کنند، اعلام کرد: واردات برنج باعث می‌شود که برنج داخلی قیمتش پایین بیایید و برنج تولید داخل مصرف نشود.

نماینده مردم رودسر و املش اظهار داشت: در بحث چای 110 هزار تن، معادل مصرف داخلی واردات داریم.

خبرگزاری شبستان