معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد : هیچ کنسرتی در استان لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است.

ندای گیلان:معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد : هیچ کنسرتی در استان لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است.

سید وحید فخرموسوی  در ارتباط با برگزارنشدن کنسرت وحید تاج در تاریخ بیست و یکم خردادماه در رشت افزود: این کنسرت به دلیل ارتحال روحانی عالیقدر مرحوم آیت الله امینیان نماینده گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه آستانه اشرفیه به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه این اداره کل اعلام آمادگی کرد به محض فراهم شدن زمان مناسب این کنسرت در رشت اجرا شود، اظهار کرد: برخی اطلاع رسانی ها، فرافکنی است و خوشبختانه در گیلان موضوعی مبنی بر بر هم زدن کنسرت ها و یا جلوگیری از اجرای کنسرت، اتفاق نیفتاده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین افزود: تمامی مجوزهای صادره برای کنسرت های موسیقی در استان قانونی بوده و از حمایت این اداره کل و مراجع ذیربط بخصوص برای گروه های گیلانی برخوردار خواهند شد و مجوزهای موسیقی نیز بر اساس موازین و قوانین جاری نظام صادر می شود.

فخرموسوی تأکید کرد: سایت های اطلاع رسانی باید آگاهانه با رویدادهای فرهنگی و هنری برخورد کنند و از ایجاد تشنج و بحران در جامعه ممانعت کنند.

وی همچنین با اشاره به گفته های اخیر پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: امسال با تفاهم نامه سه جانبه ای که میان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا خواهد شد؛ امنیت کنسرت ها نیز تامین می شود و تمام موارد غیرقانونی که منجر به هنجارشکنی در کنسرت ها می شود نیز رفع خواهد شد.

با توجه به درگذشت آیت الله امینیان و اعلام عزای عمومی در استان گیلان، تمام اجراهای موسیقی صحنه ای و نمایش های طنز روز بیست و یکم خردادماه در گیلان به تعویق افتاده است.

آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، چهارشنبه هفته گذشته در سن 89 سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت و پیکر ایشان، پنجشنبه بیست و یکم خردادماه، در آستانه اشرفیه تشییع و به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، آیت الله یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری و دیگر شخصیت های کشوری نیز به مناسبت درگذشت این عالم ربانی، پیام های تسلیت ارسال کردند.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه و محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در پیام مشترکی؛ با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فقیه وارسته آیت الله امینیان؛ به پاس خدمات این عالم بزرگ انقلابی، یک روز عزای عمومی در گیلان همزمان با روز مراسم تشییع پیکر ایشان و سه روز عزای عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کردند.