به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، رهبر معظم انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي(ع) گفتند: خداي متعال را شاكرم كه توفيق عنايت كرد يك بار ديگر، يك سال ديگر در كنار اين بقعه مطهر و مبارك با شما مردم عزيز و وفادار ديدار كنم و سلام مخلصانه خود را به زوار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، رهبر معظم انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي(ع) گفتند: خداي متعال را شاكرم كه توفيق عنايت كرد يك بار ديگر، يك سال ديگر در كنار اين بقعه مطهر و مبارك با شما مردم عزيز و وفادار ديدار كنم و سلام مخلصانه خود را به زوار عزيز كه از سراسر كشور در اينجا اجتماع كرده اند و به مجاوران محترم اين شهر مقدس عرض كنم.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شهادت حضرت امام هادي(ع) را تسليت عرض مي‌كنم، اين امام بزرگوار در مجموعه آثار و بركاتي كه از ائمه هدي رسيده است، اين خصوصيت را دارد كه در ضمن زيارت، مهم‌ترين اصول مربوط به امامان را با بيان شافي و زيباترين تعبيرات بيان كرده است.
ايشان خاطرنشان كردند: اميدواريم به بركت نگاه عطوفت آميز اين امام بزرگوار كه شهادت ايشان با روز اول سال و با عيد نوروز همراه شده است، ملت ايران در اين سال از هدايت الهي برخوردار باشد.
رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي گفتند: حلول سال نو و عيد نوروز را تبريك عرض مي‌كنم و شهادت حضرت امام هادي (سلام‌الله‌عليه) را تسليت عرض مي‌كنم.
ايشان افزودند: اين امام بزرگوار در مجموعه‌ آثار و بركاتي كه از ائمه‌ هدي (عليهم‌السلام) رسيده است، اين خصوصيت را دارد كه در ضمن زيارت، مهم‌ترين فصول مربوط به مقامات ائمه (عليهم‌السلام) را با بيان وافي و شافي و با زيباترين تعبيرات بيان كردند. زيارت جامعه‌ كبيره از اين بزرگوار است؛ زيارت اميرالمؤمنين در روز غدير – يكي از غرر تعبيرات و فرمايشات ائمه (عليهم‌السلام) – از اين بزرگوار است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اميدواريم كه به بركت نگاه عطوفت‌آميز اين امام بزرگوار كه شهادت ايشان با روز اول سال و با عيد نوروز همراه شده است، ملت ايران در اين سال از هدايت الهي برخوردار باشد.

رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: امروز كشور از استقلال برخوردار است، اين خواست عمومي مردم در انقلاب بوده است؛ يعني واكنش مردم ايران به 200 سال سلطه بيگانگان بر اين كشور است.
ايشان افزودند: خوب است جوانان ما اين را مورد توجه قرار بدهند. تا قبل از انقلاب، حكومت‌ها زير سايه قدرت‌هاي بيگانه حكومت مي‌كردند.
رهبر معظم انقلاب گفتند: چندي قبل گفتم در عدالت عقبيم ولي برخي تعبير نادرست كردند. در كشور در باب عدالت اقدامات زيادي انجام شده اما با آنچه آرزويش را داريم فاصله است. اگر با ساير كشورها مقايسه كنيم جلوتر هستيم.
ايشان افزودند: در كشور ما استعدادها و ظرفيت‌هاي بسيار گسترده‌اي وجود دارد كه تاكنون از آنها استفاده نشده است، اگر استفاده بشود، وضعيت كشور به‌مراتب پيش خواهد رفت و بهتر خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تصريح كردند: در باب ارزش‌هاي اصلي انقلاب و شعارها و اصول بنيادين انقلاب، آنچه مي‌توانم عرض كنم اين است كه انقلاب امتحان خوبي در اين زمينه پس داده است، يعني ملت ايران توانسته است اصول بنيادين و شعار اصلي انقلاب را به همان استحكام اول تاكنون حفظ كند.
ايشان افزودند: در طول اين سال‌هاي متمادي، حكومت‌هاي ما را يا اين قدرت يا آن قدرت مي‌آورد و مي‌برد. در برهه‌اي از زمان، انگليس و روس تزاري با هم توافق كردند ايران را بين خودشان تقسيم كردند.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند: خداي متعال را شاكرم كه توفيق عنايت كرد يك بار ديگر، يك سال ديگر در كنار اين بقعه مطهر و مبارك با شما مردم عزيز و وفادار ديدار كنم و سلام مخلصانه خود را به زوار عزيز كه از سراسر كشور در اينجا اجتماع كرده اند و به مجاوران محترم اين شهر مقدس عرض كنم.
ايشان گفتند: امروز چند مطلب را من عرض خواهم كرد به شما برادران و خواهران عزيز و در واقع به همه ملت بزرگ ايران؛ اولا يك نگاه گذرايي به كارنامه 40 ساله جمهوري اسلامي، چه در اصول بنياني و شعارها و ارزش‌ها و چه در عملكرد، يك نگاه اجمالي خواهيم كرد؛ چون سال 97 چهلمين سال پيروزي انقلاب است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در اين 40 سال اين پرچم برافراشته، چشم‌ها و دل ها را در مجموعه عظيمي از ملت‌هاي منطقه به‌خود جلب كرده است.
مايليم يك نگاه اجمالي كنيم و ببينيم در اين 40 سال ، شعارهاي اصلي نظام جمهوري اسلامي در چه وضعيتي است و عملكرد ما مسئولان در اين مدت چگونه است.
ايشان خاطرنشان كردند: بنده اكتفا مي‌كنم به بياني كوتاه و تقريبا با اشاره. بيان مفصل اين موضوع را محول مي‌كنم به جلسه ديگري در ماه مبارك رمضان اگر زنده بودم و درك كردم، در يكي از ديدارها مفصل صحبت مي‌كنم.
رهبر انقلاب تصريح كردند: عده اي بي انصافي مي كنند، از آزادي موجود استفاده مي كنند و مي گويند آزادي وجود ندارد و راديوهاي بيگانه هم سخنان آنها را بازتاب مي دهند.
ايشان تصريح كردند: امروز در دنيا هيچ كشوري به استقلال ملت ايران، ملتي ندارد. همه ملت هاي دنيا به نحوي از انحا نوعي ملاحظه كاري در مقابل قدرت ها دارند؛ استقلال و آزادي در كنار هم جزو شعارهاي اصلي انقلاب بوده است.
رهبر معظم انقلاب افزودند: امروز دركشور ما آزادي فكر، آزادي بيان، آزادي انتخاب وجود دارد. هيچ كس به خاطر اينكه نظرش مخالف نظر حكومت است مورد تعقيب و فشار قرار نمي گيرد. هر كس چنين ادعايي كند دروغ گفته است و بنا هم نيست كسي متعرض اينها شود. 

خبرهاي تكميلي متعاقبا منتشر مي شود.