استاندار گیلان گفت: دهیارانی که در این ارتباط تعارض منافع دارند را در اسرع وقت به استانداری گزارش دهید، هیچ دهیاری حق صدور مجوز را به افراد غیربومی ندارد، نسبت به صدور مجوز به این افراد حساس هستیم.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا،اسدالله عباسی عصر روز دوشنبه در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان اظهار داشت: فرمانداران نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با اولویت ساختمان های لوکس اقدام کنند و قبل از ورود دستگاه قضا در این ارتباط پیشقدم شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: اگر مشاهده شود که برای مکانی پروانه صادر شده باشد اما پروانه بنای قانونی نداشته باشد باز هم ایراد دارد و باید جلوی آن گرفته شود و با عوامل آن نیز برخورد شود.

وی با اشاره به حضور غیربومی ها برای ساخت و ساز در گیلان بیان داشت: فرمانداران باید نسبت به برخورد با تغییر کاربری به اسم افراد بومی و به کام غیربومیان اهتمام جدی داشته باشند و این مهم را به بخشداران تاکید کنند.

استاندار گیلان اظهار داشت: دهیارانی که در این ارتباط تعارض منافع دارند را در اسرع وقت به استانداری گزارش دهید، هیچ دهیاری حق صدور مجوز را به افراد غیربومی ندارد، نسبت به صدور مجوز به این افراد حساس هستیم.

عباسی با اشاره به ساخت و ساز غیرایمن در زمین های نسقی افزود: در زمین های نسقی ساخت و ساز انجام می شود که بر اساس چارچوب نظام مهندسی نمی سازند بنابراین شهرداران تا پایان خرداد برای اتصال به سامانه نظام مهندسی فرصت دارند.

وی با اشاره به حادثه متروپل آبادان افزود: ضمن حفظ آب و خاک استانمان گیلان ضروریست تا در ساخت و سازها به قانون توجه شود و ساخت اصولی مورد توجه باشد.