نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به ضرس قاطع می‌گویم که تا این لحظه هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است

به گزارش ندای گیلان،محمدحسین قربانی امروز در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت و مسائل اخلاقی در فضای مجازی به ویژه تلگرام از اهمیت بسیاری برخوردار است اما می‌توان با قدرت چانه‌زنی خواسته کشور و خودمان را به این شرکت بقبولانیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به ضرس قاطع می‌گویم که تا این لحظه هیچ تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است و در جلسه غیرعلنی درباره جایگاه، فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی در حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی موضوعات مطرح و بررسی شد.

وی افزود: تلگرام بخش کوچکی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده و نباید خود را از موقعیت‌های اقتصادی و سایر موقعیت‌هایی که برای تولید ثروت می‌توان به آنها دست پیدا کرد، محروم سازیم.

قربانی گردش مالی در جهان از فضای مجازی را 4 هزار میلیارد دلار دانست و گفت: در کشور آمریکا 26 درصد و در روسیه 2.4 درصد تولید ثروت به وسیله فضای مجازی صورت می‌گیرد؛ ما نیز می‌توانیم برای مدیریت محیط زیست، هوشمندسازی یا سایر موارد برای تولید ثروت از این فرصت استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: تنها کشوری که دارای شبکه‌های اجتماعی صد درصد داخلی است چین بوده و اگر در ایران بتوان شبکه‌های اجتماعی بومی مانند چین به وجود آوریم حداکثر 30 درصد بازار را می‌توانیم به آن اختصاص دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به عدم برگزاری جلسه به صورت علنی اشاره کرد و گفت: مجلس امروز جلسه علنی نخواهد داشت.