ترامپ گفت:ایران باید از جاه‌طلبی هسته‌ای دست بکشد. زمان آن رسیده که بریتانیا، آلمان، ‌فرانسه و چین این واقعیت را درک کنند و از توافق برجام بیرون بیایند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از دویچه ویله،بخش‌هایی از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین واکنش پس از حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق:

ترامپ: آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد 

• ایران باید از جاه‌طلبی هسته‌ای دست بکشد. زمان آن رسیده که بریتانیا، آلمان، ‌فرانسه و چین این واقعیت را درک کنند و از توافق برجام بیرون بیایند.

• ایران یک حکومت حامی تروریسم در جهان بوده و ما هرگز اجازه این را نخواهیم داد. هفته گذشته به دستور من بزرگترین و برترین تروریست جهان، قاسم سلیمانی کشته شد.

• ارتش آمریکا تحت دولت من بازسازی کامل شد و نیروهای مسلح آمریکا از هر زمان دیگر قدرتمند‌تر است اما ما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.

• نیروهای عالی آمریکا برای هر رویدادی آماده هستند. ایران قصد دارد از برنامه خود دست بردارد که برای منطقه و جهان خیلی خوب است.

• برای مدت طولانی ملت‌های مختلف جهان، رفتار بد تهران را تحمل کرده‌اند. آمریکا به زودی ایران را تحریم دوباره خواهد کرد. ایران در ماه‌‌های اخیر به تاسیسات عربستان حمله کرده و دو پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است. رفتار ایران بدتر و بدتر شده است. آنها پول نفت را دریافت کردند اما به جای اینکه تشکر کنند، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

• داعش دشمن طبیعی ایران بود و آمریکا و ایران می‌توانند روی اولویت‌های مشترک‌شان همکاری کنند.

• ایران باید بفهمد که ادامه سیاست و وحشی‌گری  تاکنونی این کشور دیگر ممکن نیست و ما در فشار و سخت‌گیری کوتاه نمی‌آییم.

 

[۱۹:۵۹]
ترامپ: هیچ آمریکایی در حمله دیشب جان خود را از دست نداد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی که در حال حاضر در حال انجام است، اعلام کرد: «هیچ آمریکایی در حمله دیشب جان خود را از دست نداد و تنها خسارات مختصری وارد شد. به نظر می‌رسد ایران پای پس خواهد کشید. هیچ آمریکایی و عراقی دیشب جانش را از دست نداد.»

 

[۱۹:۵۹]
وزیر خارجه عراق از احضار سفیر ایران خبر داد
وزیر خارجه عراق از احضار سفیر ایران در بغداد به دنبال حمله موشکی سپاه خبر داده است. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است، حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به پایگاه‌های آمریکا در این کشور “نقض حاکمیت ملی عراق” است.

 

این خبر بروزرسانی می شود