هیأت تجاری پرتغال با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، هیأتی متشکل از شهردار لیریا، معاون اتاق بازرگانی نرلی، معاون انستیتو پلی تکنیک لیریا، رئیس انجمن شهرداری لیریا، عضو شورای شهرداری لیریا، مدیر بازرگانی و… پرتغال عصر امروز در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان حضور یافتند و با رئیس این اتاق دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در این دیدار ضمن معرفی ویژگی‌های این اتاق، مزیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری را برشمرد.

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه بیش از 90 سال از تاسیس این اتاق می‌گذرد، افزود: بنده چهاردهمین رئیس اتاق بازرگانی گیلان هستم.

وی با اشاره به اینکه رشت از گذشته به عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شده است، تصریح کرد: این امر به دلیل ارتباط تجاری گیلان با اروپا بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان گفت: آثار ارتباط تجاری گیلان امروز در آذربایجان و روسیه دیده می‌شود و از این طریق با اروپا ارتباط برقرار کردیم.

وی حضور شهردار شهر لیریا پرتغال را نقطه عطفی برای برقراری ارتباط با این کشور دانست.

شهردار شهر لیریا پرتغال نیز در دیدار مذکور خود و هیات همراه را سفیران پرتغال در ایران خواند و گفت: می‌خواهیم با گیلان ارتباط چندگانه داشته باشیم.

رائول میگوئل دی کاسترو با معرفی هیأت همراه خود افزود: امروز تفاهمنامه‌ای با دانشگاه رشت منعقد کردیم و بسیار علاقه‌مند به همکاری متقابل هستیم.

وی یادآور شد: در تلاش هستم تا همکاری‌های مشترک با شهر رشت را در بهترین حالت داشته باشیم زیرا مشترکات تاریخی بین رشت و پرتغال وجود دارد.

شهردار شهر لیریا پرتغال با قدردانی از رئیس اتاق بازرگانی گیلان، خاطرنشان کرد: برای ما داشتن تفاهمنامه قوی بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را افزایش دهیم.

وی به ملاقات خود با شهردار رشت، استاندار گیلان و… اشاره کرد و یادآور شد: دروازه‌های لیریا برای بازدید است و همه می‌توانند از این شهر بازدید کنند./فارس