الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده این است که از اواخر وقت یکشنبه تا سه شنبه با تقویت جریانات خنک شمالی و تشدید ناپایداری‌ها علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش‌ها در بعضی نقاط از شدت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات ناپایدار از عصر روز گذشته به استان گیلان بوده است، افزود: بر همین اساس شرایط برای افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی، وزش باد و رعد و برق تا اواسط هفته در استان گیلان فراهم می‌شود.

وی گفت: همچنین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده این است که از اواخر وقت یکشنبه تا سه شنبه با تقویت جریانات خنک شمالی و تشدید ناپایداری‌ها علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش‌ها در بعضی نقاط از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: آسمان اکثر نقاط گیلان برای امروز کمی تا نیمه ابری، همراه با افزایش ابر و وزش باد و بارندگی و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۵ تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، گفت: بارش رگباری باران که از دیشب در برخی از مناطق آغاز شده تا اواسط هفته کنونی در استان ماندگار است.

دادرس با اشاره به خطر اصابت صاعقه از شهروندان خواست در هنگام فعالیت در فضای باز موارد ایمنی را رعایت کنند، افزود: با توجه به شدت وزش باد در برخی ساعات، صاحبان واحدهای تولیدی و گلخانه داران سازه‌های موقت و سقف گلخانه‌ها را محکم کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت بارش‌ها بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست، گفت: در روزهای آینده در برخی ساعات دریا برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.