سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهبود و ترخیص ۷ هزار بیمار کرونایی در استان گیلان، گفت:هنوز نتوانسته‌ایم با ۴۰۰ هزار گیلانی در این زمینه تماس بگیریم. این افراد باید به نزدیک ترین مرکز درمانی رفته و یا از طریق سایت سلامت اطلاعات خود را وارد کنند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدرضا نقی پور  با اشاره به بهبود و ترخیص ۷ هزار بیمار کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه با فداکاری و مجاهدت پرستاران و کادر درمان استان گیلان موفق شده‌ایم تا حدود زیادی این اپیدمی را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد کاهش ورودی بیماران به مراکز درمانی استان گیلان بوده‌ایم، گفت: البته هنوز به صورت قاطع نمی‌توان گفت که این بیماری در گیلان مهار شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هنوز در بیم و امید به سر می بریم، افزود: نگران موج دوم شیوع این ویروس با حضور مسافران هستیم. شهروندان باید همچنان به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند و در خانه بمانند.

وی در ادامه با اشاره به غربالگری بیش از ۸۷ درصد مردم گیلان، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم با ۴۰۰ هزار گیلانی در این زمینه تماس بگیریم. این افراد باید به نزدیک ترین مرکز درمانی رفته و یا از طریق سایت سلامت اطلاعات خود را وارد کنند.

منبع/مهر