محمد پور ناصرانی گفت:دنبال حواشی نیستیم اما هم ‌قسم شده ایم که به نفع شهر و شهروندان این شهر کوتاه نیاییم و تا جبران عقب‌ماندگی‌ها گامی به عقب برنداریم و از حقوق حقه این مردم دفاع کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد پور ناصرانی در نشستی که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد بیان داشت: من از خبرنگاران گیلانی جز همراهی و همدلی تاکنون چیزی ندیده ام و خبرنگاران در اتفاقات اخیر در خصوص استیضاح شهردار  رشت بسیار هوشمندانه به رسالت خود عمل کردند که این جای بسی قدردانی دارد.

وی با اشاه به اینکه شهر رشت مظلوم واقع شده است افزود: در سالهای گذشته شاهد تغییر پی در پی و گاهی بی دلیل مدیریت شهری بوده ایم که این امر برای شهر رشت جز عقب ماندگی چیزی به ارمغان نداشت .

پور ناصرانی اضافه کرد: اتفاقات چند روز اخیر شهر رشت مربوط به شورا و شهرداری نشان داد که مردم ما مطالبه گر هستند و ما وظیفه داریم پاسخگوی خواسته های به حق این مردم باشیم .

وی ادامه داد: ما مدیران شهرداری به هیچ عنوان دنبال حواشی نیستیم اما هم ‌قسم شده ایم که به نفع شهر و شهروندان این شهر کوتاه نیاییم و تا جبران عقب‌ماندگی‌ها  گامی به عقب برنداریم و از حقوق حقه این مردم دفاع کنیم.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد:ما پروژه های بزرگی را در دست اجرا داریم و تا پایان سال شاهد بازگشایی بلوار معلم به رشتیان ، احسان دوست وهمچنین میدان ولی عصر به شهرک امام علی خواهیم بود .

وی همچنین از بازگشایی مسیر جدید از میدان جهاد تا آج بیشه خبر داد و گفت: این مسیر که با شهامت شهردار در حال به نتیجه رسیدن است و قطعا نقش بسزایی در تسهیل حمل‌ونقل  و ترافیک شهر دارد.

پورناصرانی از ایجاد پارکها در حواشی رودخانه های این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش سرانه فضای سبز شهری هستیم و برای توسعه فضای سبز از نهایت فضاها استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند برسی وضعیت محلات را با دوچرخه  انجام می دهد افزود: بازدید از محلات را دو روز در هفته سوار بر دوچرخه به انجام می رسانم و دوچرخه نگاه جدیدی را جلوی روی ما باز کرده است و روند بررسی محلات دقیق تر شده است.

پورناصرانی از مطالبات بالغ بر 120 میلیارد تومانی شهرداری منطقه یک خبرداد و اضافه کرد: 8 میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به آرای کمسیون ماده 100 و 79 است  و عوارض نوسازی و غیر قطعی ما بالغ بر 120 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه اسناد توسعه محلات تهیه شده است افزود: ملاک ما در ارائه خدمات توجه به مناطق کمتر برخوردار است و همچنین در این راستا تا پایان سال  دو سرای محله نیز در این محلات افتتاح می شود.

پور ناصرانی با اشاره به بودجه 145 میلیارد تومانی شهرداری منطقه یک اظهار کرد: تا کنون 45 میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی در این زمینه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: موانع زیادی جلوی راه وجود دارد که ما امیدواریم با حمایت شهردار و عزمی که در مدیریت شهری است بتوانیم به سرعت نیازهای مردم را مرتفع کنیم.