نماینده رشت گفت:گفته شده، فراکسیون مستقلین با یک فراکسیون دیگر هم‌قسم شده است برای رای نیاوردن یک وزیر، که این موضوعات کذب محض است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگویی، در تشریح نشست صبح امروز  فراکسیون مستقلین ولایی، اظهار داشت: در این جلسه نتایج آرا وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسه فراکسیون مستقلین تحلیل شد و  عملکرد فراکسیون مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از حضور وزرا در صحن، فراکسیون مستقلین ولایی تنها فراکسیونی بود که همه کارهای خود را تمام کرده بود و همه وزاری پیشنهادی ساعت‌ها در فراکسیون دفاع کردند، ادامه داد: بیش از هزار و 200 نفر ساعت در فراکسیون مستقلین ولایی کار شد و فراکسیون تصمیم گرفت در راستای اصالت خود موضع گیری سیاسی داشته و هیچ گونه محافظه کاری انجام ندهد.

وی افزود: بعد از بررسی برنامه وزرای پیشنهادی، در روز اخذ رای اعتماد و قبل از حضور رئیس جمهور در صحن برای دفاع از وزرا، انتخاباتی در داخل فراکسیون مستقلین برگزار شد که آرا اعضای فراکسیون مستقلین نشان داد، 5 وزیر از نظر رتبه بندی، معادل رتبه صحن را به دست آوردند. وزاری اقتصاد، تعاون، راه و شهرسازی، کشور و نیرو رتبه‌های معادل رتبه صحن را در فراکسیون اخذ کردند و 3 وزراتخانه نیز با یک پله تفاوت رتبه مشابهی آوردند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه 3 وزیر نیز درصد مشابهی در صحن و فراکسیون داشتند، گفت: 3 نفر از وزرای پیشنهادی که در فراکسیون در رتبه‌های آخر قرار گرفته بودند در صحن نیز همین رتبه ها را کسب کردند که نشان از اثرگذاری رای فراکسیون بر داخل صحن داشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی متذکر شد: اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گله مند بودند نسبت به بعضی از مصاحبه‌ها که تهمت‌هایی را به فراکسیون مستقلین وارد کرده بود، مانند اینکه گفته شده، فراکسیون مستقلین با یک فراکسیون دیگر هم‌قسم شده است برای رای نیاوردن یک وزیر، که این موضوعات کذب محض است.

وی با بیان اینکه سعی کردیم اخلاق سیاسی را رعایت کنیم و در زمین هیچ فراکسیون دیگری بازی نکردیم، افزود: احترام می‌گذاریم اما انتظار این ادبیات را از فراکسیون‌ها نداریم، این فراکسیون اعلام کرد برای پاسخگویی به مردم می‌خواهیم مستقل عمل کنیم، این در حالی است که ما زودتر از همه این‌ها در این راستا کار کرده‌ایم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه اگر 2 وزیری که در آینده معرفی می‌شوند بتوانند نظر فراکسیون مستقلین ولایی را جذب کنند، می‌تواند اثرگذار باشد، متذکر شد: مستقلین نشان دادند با این شرایط در رای صحن اثرگذار است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بین اینکه امروز کارت اعضای فراکسین به آن‌ها تقدیم شد، گفت: نمایندگانی که فرم میثاق نامه فراکسیون مستقلین را امضا کرده‌اند، کارت خود را دریافت کردند و اسامی اعضای فراکسیون نیز منتشر می‌شود، نمایندگان دیگری که کارت عضویت فراکسیون را تکمیل کنند قطعا عضویت آن‌ها در فراکسیون قطعی می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در خصوص روز رای گیری اعتراضاتی را مطرح کردند، گفت: در این زمینه اعلام شده که نظر فراکسیون برای انتخاب افراد جهت نظارت بر شمارش آرا انتخاب شده است، در حالی که  از فراکسیون مستقلین ولایی کسی از ما سوال نکرد و اعضای ما از طرف فراکسیون در آنجا تکلیفی نداشتند، بلکه تنها استعلام گرفته‌اند که آیا این نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین هستند یا خیر؟.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی ضمن تاکید بر اینکه با همه این اوصاف مجلس کار خوبی انجام داد، گفت: در برخی نقادی‌ها خیلی بی‌انصافی می‌شود و اینکه ادبیات مجلس تغییر کرده و ادبیات محترمانه‌ای دارند و به جای فحاشی و هتاکی و تهمت و افترا زدن به سمتی می رود که بر اساس چهارچوب منطقی پیرامون وزرا بحث شود، دلیل بر این نیست که مخالف مخالف نیست و موافق و موافق نیست؟ اگر چه در یکی، دو مورد معتقدم باید جدی‌تر اقدام می‌شد. اینکه گفته می‌شود نمایندگان معامله می‌کنند نیز تهمت است و سعی می‌شود که همه به این سمت حرکت کنند، این در حالی است که باید توجه داشت که ادبیات مجلس صحیح شده و کار درستی است و دوستان ما در بیرون از کم لطفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان در داخل فراکسیون تشکیل می‌شود، افزود: بعضی از وزرا تعهد می‌دهند ولی بعد از کسب رای اعتماد توجهی نمی‌کنند که به همین دلیل این کمیته تشکیل می‌شود. وزرای پیشنهادی قول‌هایی داده‌اند که مربوط به سهل انگاری وزارخانه در گذشته بوده که باید جهت رفع مشکلات اقدام شود، که در این زمینه نیز در بیرون از مجلس این اقدامات را امیتاز گیری قلمداد می کنند در حالی که از این ادبیات تعجب می‌کنم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه وزیر باید تکالیف خود را انجام دهد و اگر نشد باید بازخواست شود، متذکر شد: نمی‌توان پذیرفت وزیری رای اعتماد کسب کند ولی وظایف خود را انجام ندهد، شرط رای آوردن این است که بتواند اقدامات لازم را انجام دهد، نباید در بیرون از مجلس در این مسائل خلط مبحث شود و رسانه‌ها باید وظایف نمایندگان را تبیین کنند و یپگیری حقوق مردم را در جلسات غیررسمی و رسمی تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: گزارش عملکرد سالیانه فراکسیون مستقلین را چاپ می‌کنیم که به صورت مصور و مستند این گزارش اعلام می‌شود.