نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر جامعه‌ای پشتوانه عادلی، احکام سازنده و مجری درست نداشته باشد روح قرآن در آن جامعه پیاده نخواهد شد.

به گزارش نداي گيلان: آیت‌الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر ضمن تبریک عید بزرگ ولایت با اشاره به روایتی اظهار داشت: پیامبر کرم (ص) فرمودند عید غدیر از بزرگ‌ترین عید‌های مسلمانان است که حتی بر عید مبعث نیز برتری دارد.

وی گفت‌: در این روز بزرگ خداوند به پیامبر اسلام(ص) فرمود آنچه به تو نازل شده به مردم بگو و اگر نگویی گویا رسالت خود را انجام نداده‌ای از مردم نترس زیرا خداوند تو را از کید دشمنان حفظ خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان داستان غدیر گفت: اولویتی را که پیامبر(ص) بالا بداند آن اولویت بالاتر از تمام اولویت ها قرار دارد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه هرجا علی (ع ) است حق با اوست بیان کرد: این ماجرا به‌معنای این بود که باید علی (ع )را دوست و بزرگ داشت.

خطیب جمعه رشت خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای پشتوانه عادلی، احکام سازنده و مجری درست نیز نداشته باشد روح قرآن در آن جامعه پیاده نخواهد شد.

وی افزود: امروز را گرامی داریم چون حاکمی عادل بعد از پیغمبر معرفی شده است واین جریان همچنان تا پایان ظهور حضرت عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

آیت الله صدیق عربانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز شهر رشت گفت: ما هدایت نمی‌شدیم مگر به‌دست پروردگار و پیروزی‌های پی‌در‌پی نیروهای اسلام نشان از هدایت حقیقی خداوند و درایت‌های امامان دارد.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگی است و بزرگی آن را هر کسی درک نمی‌کند خاطر نشان کرد: دشمنان باید بشنوند که دوستان علی(ع) دوستان خداوند و دشمنان او دشمنان خدا هستند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: سران عربستان می‌خواهند که توجه دشمنان اسلام را جلب کنند، دشمنانی که همیشه در صدد دستکاری اعتقادات ما بودند اما موفق نشدند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: همیشه بر علیه دشمنان اسلام مشتی آهنین داشته باشید و از آنان نهراسید.

به‌دلیل کسالت جسمی آیت الله قربانی بعد از اتمام خطبه‌های اول امروز نمازجمعه، حجت الاسلام و المسلمین صدیق عربانی امام جمعه موقت شهر رشت به ایراد سخنرانی در خطبه‌های دوم و اقامه نماز پرداختند.