علی اکبر غنجی اظهار داشت: سودحاصله توسط کشتیرانی دریای خزر با یک تیم حرفه ای و رعایت استاندارهای لازم، نشان دهنده عملکرد شفاف یک شرکت اقتصادی در حوزه حمل و نقل است، چراکه حمل و نقل زیر ساخت اساسی در اقتصاد کشور است و حمل و نقل ارزان قیمت و ایمن می تواند هزینه تمام شده کالا را به نحو چشمگیری کاهش دهد.

ندای گیلان:علی اکبر غنجی اظهار داشت: سودحاصله توسط کشتیرانی دریای خزر با یک تیم حرفه ای و رعایت استاندارهای لازم، نشان دهنده عملکرد شفاف یک شرکت اقتصادی در حوزه حمل و نقل است، چراکه حمل و نقل زیر ساخت اساسی در اقتصاد کشور است و حمل و نقل ارزان قیمت و ایمن می تواند هزینه تمام شده کالا را به نحو چشمگیری کاهش دهد.

همایون رضایی زاده: مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در گفتگو با گیل خبر درباره برگزاری دومین مجمع عمومی سالیانه این شرکت گفت: از آنجایی که ۱۰ درصد از سهام کشتیرانی دریای خزر در فرابورس عرضه شده، بر اساس قانون بورس می بایست سالانه مجمع عمومی برگزار نماییم که این مجمع با حضور مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان آنها به عنوان عمده سهامدار شرکت کشتیرانی دریای خزر و چندین شرکت دیگر به علاوه سهامداران خصوصی برگزار شد.
علی اکبر غنجی افزود: در دومین مجمع عمومی سالیانه تقاضای سود و زیان مالی را ارائه و میزان سود شرکت با حدود ۵/۳۷ میلیارد تومان به حاضرین اعلام گردید.
وی خاطرنشان کرد: براساس اختیاراتی که مجمع عمومی دارد به ازای هر سهم ۶۰ تومان بین سهامداران تقسیم شد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران با اذعان اینکه مهمترین شاخصه کشتیرانی دریای خزر، شفافیت عملکردش است اظهار داشت: سودحاصله توسط کشتیرانی دریای خزربا یک تیم حرفه ای و رعایت استاندارهای لازم،نشان دهنده عملکرد شفاف یک شرکت اقتصادی در حوزه حمل و نقل است،چراکه حمل و نقل زیر ساخت اساسی در اقتصاد کشور است و حمل و نقل ارزان قیمت و ایمن می تواند هزینه تمام شده کالا را به نحو چشمگیری کاهش دهد.
وی با بیان اینکه تراز مالی شرکت کشتیرانی دریای خزر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۵۴ درصد افزایش سود را داشته است افزود: این شرکت بااختیار داشتن ۲۴ فروند کشتی به عنوان خادم صادر کننده ومصرف کننده در سیکل چرخه حمل ونقل نقش اساسی را در منطقه ایفا می کند.
غنجی برنامه ریزی مستمر، افزایش ناوگان، کنترل هزینه ها، نگاه به بازارهای جدید و استفاده از موقعیت های پیش آمدهرا از عوامل تاثیر گذار در موفقیت کشتیرانی دریای خزر برشمرد و گفت:براساس همدلی موجود در مجموعه شرکت های اقتصادی توانستیم با وجود شرایط سخت اقتصادی که به دلیل تحریم ها بوده با حمایت دولت موفق عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه درسال گذشته دو میلیون ۱۳۶ هزار ۵۰۰ هزار تن کالا در دریای خزر با سهم ۳۱ درصدی در حمل ونقل دریای خزر بر عهده شرکت کشتیرانی دریای خزر بوده گفت: اخیراً تفاهم نامه ای با سازمان توسعه وتجارت در خصوص خطوط منظم و سرویس دهی به تجار را امضاء کردیم که بر طبق آن هر ۱۵ روز یک فروند کشتی از بندر انزلی به آستاراخان، یک کشتیاز بندر انزلی و بندر امیر آباد به مقصد اکتائو و نیز دو سفر هر دوهفته یکبار از بندر امیر آباد به آستارا خان جهت کمک به صادرات را داریم.
مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: با اختصاص۳۰ دستگاه کانتینر یخچالی با کمک گروه هلدینگ جمهوری اسلامی ایران زمینه برای صادرات میوه وتره بار فراهم شده است.
غنجی با بیان اینکه دریای خزر قطب دوم اقتصادی کشور است و به یاری خداوند متعال کشتیرانی دریای خزر پیشروی اقتصاد در این حوزه خواهد بود، خواستار توجه و اهتمام ویژه دولت در رابطه با بازنگری نرخ سوخت کشتی ها به ویژه در دریای خزر شد و تصریح کرد: اخیراً در راستای سیاستهای دولت و هدفمندی یارانه ها دفعتاً یارانه سوخت برای ناوگان ایرانی حذف شد و به صورت بانکرینگ درآمدهاست.
وی ادامه داد: مجموعاً ۴۲ فروند کشتی ایرانی با احتساب مالکان خصوصی و سایر شرکت ها در دریای خزر مشغول به فعالیت هستند. هیچ یک از مالکین با حذف یارانه مخالف نیستیم اما از دولت تدبیر وامید استدعاداریم به خاطر کمک به چرخه حمل ونقل و نیز حفظ حاکمیت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و اینکه بتوانیم در حفظ رژیم حقوقی نقش بیشتری داشته باشیم، در این مسئله بازنگری شود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایرانبا اظهار امیدواری از اینکه با رفع مشکلات و کاهش و تعدیل مواردی مثل نرخ سوخت و مقدار بالای عوارض و تعرفه های بندریمی توان حاشیه سود بیشتری را ایجاد کنیمافزود: هدف از سود آوری ایجاد اشتغال پایدار است چراکه به طور مثال از خرید هرکشتی ۶۰ نفر به طور مستقیم برایشان شغل ایجاد می شود و در چرخه حمل و نقل رونق چشمگیری را شاهد خواهیم بود. بنابراین افزایش مقدار سوخت دست مان را در افزایش زیرساخت هایی که دولت به بخش خصوصی واگذار کرده باز می کند و انتظار ما هم این است به عنوان یکی از شرکت های شفاف در سازمان بورس و اوراق بهادر با حمایت از سوی مسئولین بتوانیم میزان اثر گذاری یمان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.
وی با بیان این جمله که افتخار ما این است که استان گیلان مرکزیت کار کشتیرانی دریای خزر است گفت: همکاری مدیران ارشد استان با این شرکت می تواند به پیشرفت چرخه اقتصادی کشور خصوصاً چرخه اقتصادی استان گیلان کمک کند.
غنجی تصریح کرد: در برنامه های سال جاری خرید دو فروند کشتی پیش بینی شده که اگر نیاز باشد ممکن است تعداد بیشتری برسد، علاوه بر این شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان مهم ترین و اولین شرکت در بندرآستارا بنا دارد دفتر جدید خود را که محل آن نیز خریداری شده را افتتاح کند.

گیل خبر