معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا همکاری و مشارکت دستگاه‌های اداری را در تکمیل طرح مرزی راه آهن این شهرستان خواستار شد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، وحید پورحضرت در جلسه بررسی نواقص و موانع طرح راه آهن آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: ریل‌گذاری هشت و نیم کیلومتر از مسیر راه آهن جمهوری آذربایجان تا رودخانه مرزی آستارا اجرا شده و پل ریلی بر فراز رودخانه آستاراچای به طول 80 متر از 95درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا اظهار کرد: بخش دیگر این طرح شامل احداث دو پل روگذر و زیرگذر به طول یک‌هزار و 400 متر در آستارای ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و با مشارکت دستگاه های متولی می‌توانیم در حداقل زمان آن را به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: در زیرساخت این طرح باید تغییراتی در تاسیسات برق، آب، گاز، مخابرات و فیبر نوری در روستای باغچه سرا و محدوده اجرای آن صورت بگیرد و این امر نیازمند هم افزایی مدیران دستگاه های ذیربط است.

پورحضرت به بازدید اخیر روسای راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از روند اجرای طرح راه آهن آستارا آستارا اشاره کرد و گفت: ساختمان اداری ایستگاه راه‌آهن نیز در زمینی به مساحت 300 متر مربع در شهرستان آستارا در حال ساخت است.

براساس‌توافق مسئولان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان درکمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور مبنی بر توسعه تجارت بین المللی، عملیات احداث پل ریلی آستارا آستارا در اردیبهشت ماه سال جاری بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای با امتداد 80 متر آغاز شد و جمهوری آذربایجان به تکمیل هشت کیلومتر خط آهن در خاک خود و جمهوری اسلامی ایران به احداث دو و نیم کیلومتر خط آهن و بارانداز در شهرستان آستارا متعهد شدند.

خط آهن قزوین- رشت نیز به عنوان بخش دیگری از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب ایران در حال پیگیری و اجراست و به خط آهن آستارا متصل خواهد شد.