فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر همراهی سپاه قدس گیلان و بسیج با مسئولان در رفع بحران‌های مختلف در گیلان بیان کرد: راه نجات گیلان استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است لذا سپاه قدس گیلان این آمادگی را دارد که برای حل مشکلات زیرساختی در گیلان تمامی امکانات خود را در اختیار مسئولان قرار دهد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل(ره) با تأسیس سپاه پاسداران یک یادگار بسیار ارزشمند و گرانقدر از خود به جا گذاشت که تاکنون ثمرات خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است.

وی با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و در عملیات‌های مختلف با جانفشانی‌های خود باعث سربلندی این نظام مقدس شدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان سستی و تنبلی در ساخت کشور را پذیرفتنی ندانست و افزود: برای ساخت کشور و گیلان باید عجله کرد زیرا جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است لذا باید در کوتاه‌ترین زمان کشور را آباد کرد و در همین راستا اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

عبدالله‌پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری سپاه پاسداران با دستگاه‌های دولتی بیان کرد: همکاری سپاه با تمام قوا و دستگاه‌ها رمز موفقیت کشور است به این دلیل سپاه همکاری با تمام دستگاه‌ها را وظیفه شرعی و انقلابی خود می‌داند

وی با قدردانی از همراهی مردم با مسؤولان به منظور حل مشکلات کشور تصریح کرد: امروز دشمن می‌کوشد تا دروازه‌های جهان را به روی ملت ایران بسته نگه دارد، در این شرایط مردم با صبر و شکیبایی، نجابت، آگاهی و موقعیت‌شناسی خود به دشمن ثابت کردند که ایران کشوری مستقل است و نیاز به بیگانگان ندارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش موثر سپاه پاسداران در حل مشکلات و تزریق امید در جامعه گفت: یکی از اهداف سپاه پاسداران کمک به مردم در تمامی حوزه‌ها بوده و این نهاد مقدس بعد از دوران دفاع مقدس با تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی به آبادانی کشور پرداخته و در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده است.

عبدالله‌پور با تاکید بر همراهی سپاه قدس گیلان و بسیج با مسئولان در رفع بحران‌های مختلف در گیلان بیان کرد: راه نجات گیلان استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است لذا سپاه قدس گیلان این آمادگی را دارد که برای حل مشکلات زیرساختی در گیلان تمامی امکانات خود را در اختیار مسئولان قرار دهد.

وی اقدامات انجام شده در گیلان به ویژه حوزه سازندگی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف سپاه پاسداران در کشور توجه به حوزه سازندگی است و سپاه قدس گیلان هم در همین راستا در دوسال گذشته دو هزار مسکن محرومین احداث و در سال جدید هم ۵۰۰ واحد مسکن محرمین و مددجویان را به بهره‌برداری می‌رساند.

عبدالله‌پور طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز استفاده از ظرفیت حداکثری بسیج و سپاه در اجرای صحیح طرح‌ها دانست و تصریح کرد: گیلان در تزریق واکسن کرونا در کشور دارای رتبه نخست بوده و برای اولین بار در کشور طرح بیمه سلامت همگانی با همت سپاه قدس گیلان در حال انجام است که این امر به لطف استفاده از ظرفیت بسیج در انجام واکسیناسیون و در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شده است.

وی همچنین از دستور راه‌اندازی قرارگاه واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: فرماندهان سپاه بایستی به مدت یک ماه مسؤولیت تزریق واکسن در شهرستان‌ها را بر عهده بگیرند و در قالب یک قرارگاه، کار را دنبال و نتیجه را روزانه گزارش کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه مسؤولیت تزریق واکسن از امروز در استان گیلان ابتدا بر عهده سپاه است، بیان کرد: فرماندهان نواحی باید با طرح‌های بومی و محلی و یا ایجاد مشوق‌ها در تحقق این امر مهم بکوشند و کار را جهادی و بسیجی وار دنبال کنند.