فرماندار آستارا وحدت اهالی تشیع و تسنن آستارا را مثال زدنی خواند و خاطرنشان کرد: همدلی و وحدت مردم آستارا باعث برقراری امنیت در این شهرستان مرزی شده است.

ندای گیلان:سیروس شفقی در آئین جشن وحدت شیعه و سنی در مسجد امیر المومنین شهرک عباس آباد این شهرستان اظهار داشت: امروز اختلافات قومی زیادی را در برخی از کشورهای اسلامی شاهد هستیم و این اختلافات توسط دشمنان اسلام و به منظور برهم زدن اتحاد جهان اسلام ایجاد می شود.

فرماندار آستارا وحدت را از ضروریات انکار ناپذیر اسلام برشمرد و افزود: اگر وحدت سیاسی میان حاکمان جوامع اسلامی و مسلمانان دنیا به معنای حقیقی تحقق یابد، مسلمانان جهان مسیر تعالی خود را طی خواهند کرد.

وی از استعمار و استکبار جهانی به عنوان عوامل تفرقه افکن بین مسلمانان یاد کرد و گفت: دشمنان همواره از طریق رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی به دنبال ایجاد فضای تفرقه بین مسلمانان هستند و هوشیاری مسلمانان می تواند عاملی نجات بخش تلقی شود.

این مقام مسئول بیان داشت: داعش و دیگر گروه های ضاله به دنبال نشان دادن چهره ای خشن از اسلام هستند و مسلمانان با تکیه بر ریسمان وحدت می توانند توطئه های آنها را خنثی کنند.

وی وحدت اهالی تشیع و تسنن آستارا را مثال زدنی خواند و خاطرنشان کرد: همدلی و وحدت مردم آستارا باعث برقراری امنیت در این شهرستان مرزی شده است.

شیخ بهنام رحیمی گفت: هفته وحدت برای مسلمانان شیعه وسنی مایه برکت است.

امام جمعه اهل سنت مسجد امیر المومنین شهرک عباس آباد آستارا وجود پیامبر گرامی اسلام را نماد وحدت و یکپارچگی خواند و افزود: مسلمانان جهان باید با الگو قرار دادن اخلاق حسنه پیامبر خدا (ص) و عمل به آموزه های وی، وحدت جامعه اسلامی را در مقابل دشمنان خود حفظ کنند.