استاندار گیلان با بیان اینکه مهدویت زیربنای امید به آینده و احقاق حق و عدالت در جامعه است و ایمان، معنویت و بصیرت شاخصه های منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) به شمار می رود، گفت: دشمنان دین مبین اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در طول تاریخ از وحدت و انسجام مردم با بصیرت و ولایمتدار واهمه دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکتر اسدالله عباسی امروز (یکشنبه) در همایش مهدویت که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت و عاشقان و ارادتمندان اهل البیت (ع) در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) و ولادت باسعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: دین مبین اسلام به وحدت میان شیعه و سنی تاکید بسیار زیاد داشته و همگان را به این وحدت که مایه پیروزی و سعادت است ، دعوت کرده است.

وی با اشاره به نقش برجسته دین مبین اسلام در آرامش روحی، روانی و اجتماعی جامعه گفت: دین اسلام و قرآن کریم چراغ راه هدایت تمامی جوامع بشری است که امید و انگیزه را به تمامی جهانیان هدیه کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اهداف دین مبین اسلام را ایجاد نظام و انضباط دقیق در جامعه و جوامع بشری دانست و بیان کرد: از گذشته تاکنون دشمنان دین اسلام در تلاش بودند تا نظم و امنیت در بین آحاد جامعه اسلامی خدشه دار کنند که به لطف همیشه ناکام مانده اند و از وحدت و انسجام مردم ولایتمدار واهمه دارند.

وی تصریح کرد: دین اسلام به پیامبری رسول مکرم حضرت محمد(ص) و در انتظار منجی عالم بشریت، تشکیل دهنده یک نظام اجتماعی مبتنی بر اصول اخلاقی، الهی و معنوی است.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقش مهدویت در استحکام و ایجاد نظم اجتماعی در جامعه با بهره گیری از نور ایمان و معنویت تصریح کرد: مهدویت بعنوان زیربنای تعالی، امید به آینده و احقاق حق و عدالت را در جامعه رواج می‌دهد.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های افراد منتظر و معتقد به مهدویت گفت: کسانی که در پرتو نورانیت و توجهات سکاندار و هدایت کننده جهان یعنی پروردگار و حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد، توحید به حقانیت  را شناخته و به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) اعتقاد داشته و برای ظهور ایشان تلاش می‌کنند.

 وی اظهار کرد: منتظران واقعی در برابر فتنه‌های عظیم آخر الزمانی ایستادگی کرده و حتی از جان خود هم در راه حق علیه باطل می‌گذرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن سعی دارد با افزایش دلبستگی مردم جوامع اسلامی به دنیا توجه به مهدویت را در بین مردم کاهش دهند، گفت: تقوای الهی، توجه به نماز، انجام واجبات و دوری از محرمات و کمک به محرومین و مستضعفین از جمله ویژگی‌های مهم منتظران ظهور است.

دکتر عباسی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته همواره این نظام مورد توجهات آقا امام زمان(عج) قرار گرفته است، تصریح کرد: از اولین روزهای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی این کشور با فتنه‌های مختلف مواجه شده و مورد امتحان قرار گرفته است ولی با توکل به پروردگار،توسل به ائمه و بصیرت مردم، این نظام سربلند مانده است.

 وی فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه سال ۸۸ را  نمونه بارز توسل به ائمه دانست و گفت: امام خامنه ای با توسل به امام زمان(عج) و بیان اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) برای این نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران دعا بفرمائید، کلام ارزشمند خود را به عظمت ائمه نورانی کردند و  این یعنی توسل، این توسل را با چیزی نمی‌شود عوض کرد.

وی با تاکید بر اینکه در منتظران منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) بصیرت در تمامی حوزه‌ها حرف اول و آخر را می‌زند، گفت:در یک فرد منتظر دیگر نفاق، ساختار شکنی، فتنه و ایجاد ناامنی راهی ندارد چرا که بصیرت در تمامی حوزه‌ها مانع از انجام این موارد می‌شود‌.

به‌ گفته نماینده عالی دولت در گیلان، این فتنه‌های اخیر از زمان پیغمبر(ص) تاکنون ادامه داشته است ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مهدویت، توجه به ظهور آقا امام زمان(عج)، پروردگار و بصیرت مردم بنیانگذاری شده و به این دلیل است که اینچنین با وجود این همه دشمن پایدار مانده است.

دکتر عباسی یکی از اهداف دشمن را تلاش برای از بین بردن اعتقادات مردم عنوان و اظهار کرد: بنای جمهوری اسلامی ولایت فقیه و مبارزه با ظلم، فساد، ناعدالتی و در برابر باطل، ایستادگی کردن با روحیه شهادت و الگوگیری از قیام امام حسین(ع) است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حفظ سنگرهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: با وحدت، انسجام و حلقه‌های به هم پیوسته مردمی، همگان یقین بدانند دشمنان راهی برای نفوذ به این نظام مقدس نخواهند داشت.

در پایان این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان، از ابوذر روحی مداح و ذاکر سرود سلام فرمانده تجلیل به عمل آمد.