مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در حاشیه این مراسم بر فرابخشی بودن گردشگری تاکید کرد و افزود: این مانور خودرویی به منظور پاسداشت هفته میراث فرهنگی به همراه ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شده است.

ندای گیلان:مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در حاشیه این مراسم بر فرابخشی بودن گردشگری تاکید کرد و افزود: این مانور خودرویی به منظور پاسداشت هفته میراث فرهنگی به همراه ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شده است.

رضا علیزاده ادامه داد: توسعه گردشگری و نهادینه سازی فرهنگ گردشگری در جامعه تنها به یک اداره کل محدود نمی شود و آنانی که دغدغه فرهنگ و توسعه استان را دارند می بایست در این راستا گام بردارند.

وی تاکید کرد: نهادینه سازی فرهنگ گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی در بطن جامعه یکی از ضروریات توسعه گردشگری است و باید مورد اهتمام قرار گیرد.

برنامه های متنوعی در آستانه هفته میراث فرهنگی (بیست و هشتم اردیبهشت تا سوم خردادماه) در استان طراحی شده که این برنامه ها فرصتی برای بیان فرهنگ گردشگری در جامعه است.

برگزاری تورهای متنوع گردشگری، همایش دوستداران میراث فرهنگی، نمایشگاه های صنایع دستی و اجرای برنامه های بومی محلی برخی از برنامه های یادشده است.

همچنین همایش ملی تالش شناسی، اجرای مراسم آیینی برپایی سومین همایش ماسوله شناسی از دیگر برنامه هایی است که بمناسبت هفته یادشده برنامه ریزی شده است.

مانور خودرویی یگان های حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی گیلان در سطح شهر رشت در حال انجام است و در نهایت به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ختم خواهد شد.

بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده و از این رو تا سوم خردادماه هفته پاسداشت میراث فرهنگی نام گرفته است.